fredag 10. februar 2012

Til verdens beste mamma fra mine barn

Nå skal det sies at morsdag og farsdag ikke er av de dagene som feires størst her i huset, men små oppmerksomheter som sove lenge, frokost (ikke på senga, hvem vil ha smuler i senga), kort og en liten oppmerksomhet er bare hyggelig.



Søndag er det morsdag, og raus som jeg er vil jeg tipse barna om gaveforslag. Strengt tatt synes jeg at jeg fortjener noe ekstra fint i år. Jeg har virkelig lagt meg i selen med tanke på morsrollen den siste uka. Jeg har blant annet prøvd å si at leksene skal gjøres færre ganger enn vanlig, servert is til kveldsmat og gått ens ærend til skolen på holka med glemt gymtøy. Ting jeg mener at dere bør ha lagt merke til. (At det har blitt en stopp i klesvasken og dere kanskje mangler vitale plagg ungår jeg å legge vekt på. Også det at jeg sa at alle måtte være ute av huset klokka ti om morgenen den dagen jeg hadde bloggtreff. Ingen mamma er 100% perfekt, 99% holder i massevis.)



Etter turen til skolen med gymtøyet har jeg funnet ut at brodder er en av de beste gavene. Så kan jeg fortsatt tjene dere og bringe glemt gymtøy, skolebøker, matpakke og hva dere måtte ønske. Noe annet som står høyt på ønskelisten er Filmavisen fra 1941-1963 på DVD. Jeg lover at dere skal få dele alle de 39 timene vakker Norgeshistorie med meg. og om dere er riktig så heldige blir det brownie og is som følge. Alle 39 timene. En ekstern blits slik at jeg kan ta bilder av dere døgnet rundt er også velkomment. Tenk på all gleden og kvalitetstiden vi vil få sammen med en slik blits.



Ett ønske, som nok er det aller høyeste, er at hver av dere gir meg et gavekort på femti  ja, jeg skal gjøre det du sier kjære mamma. Og i alle beskjedenhet ønsker jeg meg denne lekre plakaten til å ha på veggen. Gjerne i mange eksemplarer til alle husets rom. En god ting ikke sies for ofte.


Min nøye sammensatte ønskeliste er illustrert med mitt siste innkjøp, lattekopp fra Kremmerhuset, gammel tallerken i stråmønster og den fantastiske browniesen fra Siljes blogg.


Om du kunne tenke deg noen godbiter til deg selv kan jeg anbefale Haugalandsbloggerene sine gavedryss. Sjekk Vidunderleg, Hverdagsliv med det lille ekstra, Siljes Blogg, Snikkerbuo, Gadnbadn, Vivvis verden og Sofie med S. Jeg skal i alle fall prøve lykken.

Etiketter: , , ,

10 Kommentarer:

Klokken 10. februar 2012 kl. 19:33 , Anonymous Anonym sa ...

Hehehe!!! Du er et geni!

 
Klokken 10. februar 2012 kl. 19:57 , Blogger Petronella sa ...

Utrolig bra =)

 
Klokken 10. februar 2012 kl. 20:21 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Denna va goe !! :-)
Ha ei super helg, og håpe noen av ønskene dine går i oppfyllelse :-)

 
Klokken 10. februar 2012 kl. 22:13 , Blogger Ella sa ...

Et genialt innlegg. Tror jeg må spare denne til jentene blir litt større :)
Ha en fin fin kveld, klem fra Ella

 
Klokken 11. februar 2012 kl. 00:56 , Blogger Vivvi sa ...

Fantastisk :) Håpe du får alt du ønske deg :)

 
Klokken 11. februar 2012 kl. 08:30 , Blogger Mrs Bell sa ...

Kjempe artig:) håper du får noen ønsker oppfylt!

Ønsker deg ei go helg!

 
Klokken 11. februar 2012 kl. 09:12 , Blogger gyldenkron sa ...

Blir spennende å se om ungene tar hintene dine ;) Ha en fin morsdag.

 
Klokken 11. februar 2012 kl. 09:46 , Blogger Whitebite sa ...

Dette var en smart ide! gode argumenter hadde du også:)

lykke til! (selv feirer vi ikke morsdag) :)

 
Klokken 11. februar 2012 kl. 17:38 , Blogger Hauge sa ...

Med dette innlegget er det nødt til å gå deg vel på søndag! Eg likar å lesa når innhaldet får meg til å trekka på smilebåndet, og det gjorde dette:)

God morsdag!

 
Klokken 11. februar 2012 kl. 22:24 , Blogger Med et lekent sinn / With a playful mind sa ...

haha så bra!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden