mandag 22. oktober 2012

Å vende kappen etter vinden - en DIY-reprise

For noen år tilbake laget jeg fleeceteppekappe til Halloween. En del vil mene at jeg sier at ting er enkle å lage okke som, men disse er virkelig enkle å lage.

Kappene brukte vi til Halloween, men de kan brukes til ridderkappe, eller i andre farger blir de fort prins- eller prinsessekappe eller nissekappe. Bare fantasien setter grenser. Og når den er lett som en plett og rimelig å sy kan man jo sy flere.

Jeg brukte fleecetepper fra Nille til 29 kroner per stykk. Teppene hadde knapphullsting rundt kanten noe som ble veldig pent. Om man har et teppe uten knapphullsting og litt tid man vil ta knekken på kan man selvsagt sy stingene selv.

Kappen ble sydd til denne tiåringen da hun var sju, og fortsatt passer den godt.


Slik lager du kappen steg for steg til privat bruk. Ved bruk i kursvirksomhet eller annen kommersiel bruk ta kontakt med undertegnede.








Skummel ung dame!





Etiketter: , ,

4 Kommentarer:

Klokken 22. oktober 2012 kl. 21:31 , Blogger tonje boganes sa ...

Supert tips:)

Fin kveld til deg
Klem Tonje

 
Klokken 23. oktober 2012 kl. 13:59 , Blogger MaritSyux sa ...

Så fin :) Herlig med mønster. Husk at den kappa ikke er så lur å ha med seg på tur. Bålkoskapper burde være i ull :)

 
Klokken 29. oktober 2012 kl. 14:00 , Blogger belinda hagen sa ...

Kapper er en fin ting! Jeg sydde fleecekappe til vesle "heksa mi" i går kveld - litt stor i år med tanke på nettopp å kunne bli brukt igjen neste år også. I fjor sydde jeg Harry Potter kutte til eldstemann i litt "råflott" frakkeull - som også varmer godt en sen oktober kveld når en skal ut på "knask eller knep"

 
Klokken 11. februar 2015 kl. 20:10 , Anonymous Anonym sa ...

Tusen takk for tips!
Karneval neste:)
-Monica

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden