fredag 13. september 2013

Falcon chair av Sigurd Ressell

Jeg har lenge ønsket meg en Siesta stol i brunt, men dessverr har ikke lykken stått meg bi med tanke på at det har vært mulig å få tak i en her i byen. Derfor var spenningen til å ta og føle på da jeg oppdaget denne godbiten i en lokal bruktbutikk (på Åkra, for lokalkjente).


Jeg ante ikke hvilken stol det var, men likte den med en gang. Og prøvesittinga viste at den var god å sitte i. Under stod det Vatne møbler og en kjapp googling resulterte i at jeg visste både navn på stolen og designer. Og prisen, den var upåklagelig. 100 kroner!


Jeg synes festene er en kul detalje ved stolen.


Mannen sistet selvsagt på hodet da han kom hjem. 
- Må du alltid dra nye ting i hus?
Og som vanlig lukker jeg ørene og nyter mitt siste scoop. Billig moro!



Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Klokken 13. september 2013 kl. 19:02 , Blogger Unknown sa ...

Hei , Gratulerer med. En lekker Falcon stol. Jeg leter etter 2 svarte siesta stoler. Men finner kun brune. Senest nå på onsdag på Fretex på Mariero. Vel de var nå litt vel slitte i skinnet. Hilsen Hanne

 
Klokken 13. september 2013 kl. 19:26 , Blogger Unknown sa ...

Gratulerer med ny stol. Den var råkuul også herlig å ha noe unikt ;o)
Jeg har også funnet noen skatter der..men ikke så bra så denne stolen da ;)
Nyt helgen.
-elisabeth

 
Klokken 15. september 2013 kl. 23:14 , Blogger smileull sa ...

Oooh! Selv om det ikke var Siesta var dette et virkelig kupp. Den er jo kjempekul!

 
Klokken 16. september 2013 kl. 19:33 , Anonymous Anonym sa ...

Eg har to sånne med lyst treverk. Kjøpte dei hos Math. Lande på Karmøy i 1980. Har nok angra på at eg ikkje kjøpte Seista stolar som venninna mi gjorde. Men dei har verkeleg gjort nytta. Supre å strikka i, og akkurat høge nok i ryggen til at dei hjelper meg å halda ryggen rett. Håpar du også får glede av dine Falcon-stolar! Cilla

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden