mandag 30. januar 2012

Planleggingsdag

I dag er det planleggingsdag på skolen og alle barna er hjemme. Vi har hatt besøk og venner som også er hjemme og grillet pinnebrød, marshmallows og drukket kakao med is i hagen. Fantastisk deilig og kaldt vær i dag (og yr.no påstår at det skal fortsette).





Pinnebrød

(10-12 stk)

1,5 kopp hvetemel
0,5 kopp grovt mel
litt salt
1 ts bakepulver
vann

(om vi bare lager pinnebrød uten pølser har jeg i en dæsj vaniljesukker, litt kanel og litt kardemomme slik at det smaker som søtdeig.)

Bland hvetemel, bakepulver, salt (og evt kanel, kardemomme, vaniljesukker) i en bakebolle. Elt for hånd sammen med vann. Ta litt vann om gangen.  Deigen skal være smidig.

Deigen rulles ut til pølser mellom fingrene og rulles rundt spyd (både metal og trespyd fungerer). Brødene eser ut og får farge og smaker et lite hint av bål. Serveres med kanel og sukker (søtvarianten) eller til pølser eller salat.

Men det er ikke bare lærerene som er i jobb som planlegger i dag. Denne læreren planlegger Interiørbloggetreffet for Haugalandsbloggerene som er førstkommende søndag. Programmet er snart helt på plass, Veronica har sikret oss flotte sponsorer og Silje skal inspirere oss litt. Og i tillegg har vi noen overraskelser på lur. Og jeg, jeg rydder huset. Det holder ikke med bare en bloggbar krok når man får storfint besøk. (om du har lyst til å se hvem som kommer har jeg laget en liste med folk jeg gleder meg til å treffe i venstre kolonne på høyre side) Også diller jeg med borpynt. En liten sneakpeak her:



PS: Det er fortsatt plass til noen flere på treff! Ta kontakt! Såvidt ,meg bekjent er det ingen av oss som kommer som biter. I alle fall ikke hardt.

Etiketter: , , ,

9 Kommentarer:

Klokken 30. januar 2012 kl. 19:39 , Anonymous Anonym sa ...

Kjekkt å væra ute i dette fina været,koslige bilder:)

 
Klokken 30. januar 2012 kl. 20:19 , Anonymous Anonym sa ...

Hahaha Marie; si ikke det (sikter til din siste setning...). Gleder meg til lørdag:)

 
Klokken 30. januar 2012 kl. 21:34 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Gleder meg masse til lørdag :-)

 
Klokken 30. januar 2012 kl. 21:59 , Blogger Pink lady sa ...

Hei!

Det høres ut som en veldig koselig dag. Her i Bergen har det også vært deilig vær og det er vidunderlig.

Så hyggelig at dere skal ha bloggtreff, gleder meg stort til å se bildene. Det blir nok flott!

Klem til deg

 
Klokken 31. januar 2012 kl. 00:28 , Blogger Vivvi sa ...

Oi, såå kos!!! Tenker ungene koste seg MASSE!

 
Klokken 31. januar 2012 kl. 10:23 , Blogger Whitebite sa ...

Oj,dette så gøy ut!
Har sååå lyst på en slik bålpanne, en lett en.
Kan låne fra jobb, men den er blytung.

Ha en flott og kald tirsdag! (håper isen på vannet blir sikker snart..)
klem:)

 
Klokken 31. januar 2012 kl. 12:24 , Blogger siwi sa ...

Flotte bilder av en fin dag! En annen slager variant av pinnebrøds tilsettning hvis du vil "piffe" opp deigen litt er rett og slett ha oppi litt piffi!

 
Klokken 1. februar 2012 kl. 21:23 , Blogger Margrethe sa ...

*vil også ha planleggingsdag*

 
Klokken 10. februar 2012 kl. 11:55 , Blogger Unknown sa ...

Nå har jeg vært på en kjapp rundtur på bloggen din - liker det jeg ser, så jeg henger meg på og kommer snart igjen :)

God helg til deg!

//Beate

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden