søndag 16. juni 2013

Nesten førtis

2013 er året jeg blir førti, og siden den store dagen er under uka før det skal feires konfirmasjon her i familien, passet det fint å feire dagen sammen med mannen i går. Jeg er nemlig ikke så sporty at jeg synesa at førtiårsfest og konfirmasjon samme uka høres ut som en god plan.

Siden vi bor på vestlandet tok vi ingen sjanser. Hagefest i juni kan likegjerne bety hagefest i stivkuling eller øspøs-regn, så vi lånte oss tre partytelt og skaffet oss et festlokale på 60 kvm.


Jeg var fantastisk fornøyd med at vi hadde sitteplasser (stoler, krakker og benker til over femti gjester) og dette gav jeg selvsagt uttrykk for til mannen. Han på sin side mener at nettopp det er skremmende å tenke på. Rare mannen. 

Vi (eller egentlig jeg, dekket tre bord. Det ene så slik ut:





De to andre så slik ut:





Og da jeg var innom Norli i Haugesund for å kjøpe papirposer fikk jeg kjøpe en litt skatt. Ordentlige kremmerhus-godteriposer. Slik som vi hadde da vi førtiser var barn og fylte opp lørdagsgodteposen for en femmer. Nostaligi.


Bobler i glasset må man ha.


Min kjære svoger lekte fotograf og fortalte alle gjestene at nå kom de i bloggen. Jeg tok det som et tegn på at det var hans høyeste ønske for seg selv. Så her er du, kjære svoger!


Mørket kom, det regnet litt og så ble det opplett igjen.


Og det ble lyst igjen. Da siste gjest gikk var klokka 04.30 og alle var enige om at det er fint å være nesten førtis.


Etiketter: ,

15 Kommentarer:

Klokken 16. juni 2013 kl. 22:21 , Blogger Vivvi sa ...

Grattis som 40 åring!! Du holle deg utrolig godt ;)

 
Klokken 16. juni 2013 kl. 22:34 , Blogger Mitt og vårt hjem sa ...

Grattis med dagen,sier det samme:) (tenkte når eg såg profil bilde,er hun virkelig førti;) ) Ta det verkligt til deg!

Så koslig tilstelning,bordene var kjempeflotte:)

Kos deg og nyt resten av søndagen:)
Klem Siv Mette

 
Klokken 16. juni 2013 kl. 22:50 , Blogger Hauge sa ...

Vakkert og fint, som alltid hos den vakraste førtisen

 
Klokken 16. juni 2013 kl. 22:51 , Blogger Hauge sa ...

..eg veit!! :)

 
Klokken 16. juni 2013 kl. 23:13 , Blogger Pink lady sa ...

Det ser strålende ut! Stiller du med location neste gang det blir bloggtreff på Haugalandet? Hihi

Håper søndagen har vært god mot deg;)

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 00:17 , Blogger nr.15 sa ...

Så herlig fest♥
Måtte flire litt mht 50 sitteplasser;-)
Klem

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 00:20 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

Det var så utrolig fint og kreativt pyntet! Veldig koselig kveld med god mat og flotte folk. En vakker førtis -det er det du er!

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 06:16 , Blogger Prinsesse Elin sa ...

Gratulerer med dagen. Ser på bildene at det ble en flott feiring av ei flott dame :D

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 08:09 , Blogger helen og gutta sa ...

gratulerer så mye med dagen, ser ut som om dere hadde en superfin feiring :-)

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 09:53 , Blogger Yvonne sa ...

utrolig koselig da!!!

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 18:38 , Blogger smileull sa ...

Åh, så herlig! Du lager alltid så inspirerende borddekkinger. Og så kremmerhus, da. Nam!

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 19:37 , Blogger Den første løvetann sa ...

Grautlerer så mye til dere begge!
Syns det var utrolig koselig med alle de forskjellige krakkene og stolene! Kjempefine bord.

Artig han der svogeren din ;) - Kan tenke meg at det var en stor drøm som gikk i oppfyllelse. Han prata ikke om annet sist de var hos oss i hvert fall ;P

Mvh
Ingrid

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 21:19 , Blogger Øyeblikk sa ...

Så lekkert pynta!! Og du, IMPONERT over at du/dåke har så mange stoler og krakker og sittedingser at du kan parkera 50 stk... Woooow! Eg er snart førtis eg også, men først skal me feira Herr Fryd som fyller siste dagen i juni. Då tar me turen til Sæverudsøy på Bømlo og feirer med familien på naustet :) Gleder meg til det!

Ha ein flott veka, fine Marie!

Klem Eli

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 22:55 , Blogger Monstermønster sa ...

Gratulerer! Og sitteplasser til femti er imponerende!

 
Klokken 22. juni 2013 kl. 19:26 , Blogger Tulip sa ...

Gratulerer som flott og førti! :)
Det er en super alder, gled deg til fortsettelsen!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden