mandag 23. mai 2011

Fantastisk gave fra en ukjent

På fredag satt jeg på kafe med venninner og skravlet da telefonen min ringte. Jeg tok den, som jeg pleier, og i andre enden var det en damestemme som presenterte seg og lurte på om det var jeg som var Marie Friis. Jeg svarte som sant var at det var meg (selv om det bare er to av navnene mine lystrer jeg dem uten å tenke meg om). Damen fortalte at hun hadde sett litt i bloggen min og så at jeg likte Figgjo og nå ryddet de etter svigerforeldrene hennes og i den anledning lurte hun på om jeg hadde lyst på suppeterrin, seks suppeskåler, smørboks, to krukker og salt- og pepperbøsse i Folklore. Om jeg hadde! Så vi avtalte å møtes neste morgen på Esso-stasjonen borti gata og samtalen var over. Og jeg gikk lettere fortumlet inn til venninnene mine og fortalte om den uvanlige samtalen.

Neste morgen møtte jeg ei hyggelig dame og fikk overlevert en flott Figgjoskatt. Og i dag måtte vi selvsagt ha suppe for å innvie det  nye serviset. Blomkålsuppe med ost og hjemmebaktbrød. Nam. Og i slike flotte skåler smakte suppa bedre enn vanlig.






Tusen tusen takk nok en gang, min giver. Denne gaven skal brukes mye.

Etiketter: , , ,

14 Kommentarer:

Klokken 23. mai 2011 kl. 19:55 , Blogger Høytrykk sa ...

Herlighet, for en flott gave! Så heldig du var!

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:19 , Anonymous Anonym sa ...

Heldiggrisen du!

Organa

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:20 , Blogger Strikkelise sa ...

En fantastisk gave. Hun må ha følt på seg at den kom til et godt hjem.

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:20 , Blogger Sologbolig sa ...

Der var du jammen meg heldig. Kjempeflott gave. Ha ein fin kveld.

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:22 , Blogger Lin K sa ...

Det er så flott når ting kan havne hos noen som har virkelig glede av det, istedet for å samle støv! Veldig bra tenkt av din snille giver.
Det må kalles en vinn-vinn situasjon :)

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:32 , Blogger lise sa ...

Så kjekt! Det er jo sånt vi bare drømmer om - veldig artig når det skjer på ekte også. Og hun har truffet blink med mottaker av Figgjo, det er nå helt sikkert!

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:44 , Blogger Unknown sa ...

Så morsomt med slike gaver og att gaven blir satt pris på er det vel ingen som tviler på..
Kos deg med gaven og varm suppe :-)

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 20:49 , Blogger Lappesola sa ...

Så vidunderlig at det finnes sånne omtenksomme mennesker.

Hilsen Sol

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 21:13 , Blogger  sa ...

Wow, for en fantstisk gave!! det serviset var bare helt nydelig :O) Kjemepfine bilder du tar også :O)

God mandagskveld til deg! Carinaklem

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 21:41 , Blogger Solveig sa ...

Heldig gris :-) Det var jo bare så stilig... ja det gjelde å reklamere litt. Nyt det ;-)

 
Klokken 23. mai 2011 kl. 22:07 , Blogger Anne sa ...

Så gøy :-) Tenk at det finnes såååå snille damer!!!

 
Klokken 24. mai 2011 kl. 09:05 , Anonymous Anonym sa ...

Så herlig:) Dette unner jeg deg virkelig! Har fulgt bloggen din et års tid, med stor glede. Takk for all inspirasjon og glede du deler. Ha en super dag:D

 
Klokken 25. mai 2011 kl. 22:59 , Blogger Eri sa ...

Jeg ble litt rørt jeg nå. Så fin en gave!

 
Klokken 12. juni 2011 kl. 19:54 , Anonymous Sulvis sa ...

For en fantastisk gave og enda mer fantastisk giver!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden