mandag 9. mai 2011

Soga om flaggstanga

Det var en gang, for snart sju år siden, at mariefamilien kjøpte seg et hus og husets frue likte godt at det var flaggstang i hagen. Jeg synes synet av vaiende flagg er veldig vakkert og ble lykkelig ved tanken på vaiende flagg i egen flaggstang. Nå skal det sies at jeg har vært en dårlig flagger. Intensjonene er gode, men jeg har som regel først oppdaget naboens flagg når jeg er på vei til jobben og da er det som regel for seint å snu. I alle fall om man er fru i-siste-liten.

Flaggstanga var i tre og så sliten ut, og vi snakket lenge om å male den til konfirmasjonen. Mye prat og lite gjort og shabby chick er da i vinden det også. Så vi heiste flagget konfirmasjonsdagen og gledet oss over nytt flagg i sliten stang.

Konfirmanten ble avbildet med flagget i bakgrunnen og det var en flott dag.


Jeg burde jo visst at å slippe disse tre karene til ikke var en god idé. Erfaringen tilsier at de er av den kreative sorten.


Ulastelig antrukket foretok de en felling av min kjære flaggstang.




Og så var soga om denne flaggstanga over.

Og i følge min mann så kan jeg se langt etter vaiende flagg på egen flaggstang denne 17. maien. Noe sier meg at jeg må ut for å handle flagg med veggfeste.

Etiketter:

6 Kommentarer:

Klokken 9. mai 2011 kl. 09:46 , Blogger Høytrykk sa ...

Flagg med veggfeste - eller ny flaggstang! ;)

 
Klokken 9. mai 2011 kl. 10:10 , Blogger Hanne sa ...

Å nei og nei og nei. Er den gamle stanga ødelagt? Å flagge med verandaflagg blir aldri det samme når man først har hatt flaggstang. Vi fikk stang i gave fra svigers, og jeg bare ELSKER å heise flagget.
1. juledag, 1. nyttårsdag, 1. påskedag, 1. og 8. og 17. mai, når noen i huset har bursdag osv.
Vi legger flaggdagene i forfallsboka, har klokka på tidlig vekking og kniver litt med naboene om å heise flagget mest presis.
Stå på - få deg ny flaggstang :)
Pludrehanneklem

 
Klokken 9. mai 2011 kl. 11:10 , Blogger Lappesola sa ...

Vi har flaggstang, men mangler feste. Du kan gjerne arve den, bare kom og hent.

 
Klokken 9. mai 2011 kl. 14:07 , Blogger marie sa ...

Det høres ut som et fristende tilbud, Sol. Må diskuteres med mannen.

 
Klokken 9. mai 2011 kl. 14:58 , Blogger strikkegal sa ...

De kunne jo i det minste latt festet oppe stå fast og rotert om det, da er det ikke så vanskelig å angre seg og få den opp igjen ;)

 
Klokken 9. mai 2011 kl. 23:25 , Blogger Birthes Verden sa ...

Å nei, ikke flaggstangen.

Jeg har nettopp fått meg flaggstang. Måtte bare kutte ned litt grener på Lerketreet først. Så vi fikk testet det i går, 8 mai.

Koselig blogg du har. Har nettopp funnet den, og skal lese litt mer her i morgen. Nå er det natt.

Klem Birthe

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden