onsdag 27. april 2011

Den unge mammaen som liksom ikke var så ung lengre

Min mor fikk meg da hun var 19 år. Kanskje ikke så uvanlig i det Herrens år 1973, men ung var hun okke som. Bare se!


Da jeg begynte på skolen hadde jeg den yngste mammaen i klassen. Nesten. Mammaen til Karl Johan var jo yngre, og hun så ut som en ordentlig ungpike. Veslemøy hadde en mamma som var nesten femti (at Veslemøy var yngst av fire søsken tenkte vi aldri på). Det var gammelt det! Og slik har årene gått. Jeg har vel tenkt på mine venninners foreldre som samme alder som de var da vi gikk på skolen. De man ikke ser så ofte blir liksom ikke eldre. Mens mamma. Jo, jeg har jo vært klar over at hun er over fem og tjue nå. Bevares. Jeg er da ikke helt ung selv. Men jeg har liksom ikke tenkt på det på den måten før jeg gikk tur for noen uker siden. Da slo det meg at mamma ikke er like ung lengre. Joda. Hun er fortsatt ung til å være min mor. Hun har jo ikke tatt sats og blitt mer enn de nitten årene eldre enn meg. Men hun er faktisk nesten seksti. Mer nøyaktig 57 år i dag!

Hipp hurra! Jeg er veldig stolt av den flotte og ikke lenger så purunge mammaen min.


Nå stikker vi bort i et pittelite selskap. Tenåringen har laget cupcakes og jeg har pyntet dem. Med glasur i mammas favorittfarge. Svart!




Etiketter: ,

2 Kommentarer:

Klokken 27. april 2011 kl. 15:50 , Blogger Elisabeth sa ...

Gratulerer til mammaen din! Det er morsomt å ha unge mødre, min var bare 17 da jeg ble født (og pappa var 18). Så selv om jeg er 40 år nå er mammaen min bare 57 :) Jeg husker også de i klassen som hadde forferdelig gamle foreldre, men på den tiden synte jeg at mine var ganske gamle (i forhold til meg)til tider også. Kos dere i bursdag, herlig med svart glasur på muffinsene!

 
Klokken 28. april 2011 kl. 01:07 , Blogger Brit Strikkenerd sa ...

Gratulere med mammaen. Koselige bilder og koselig fortalt:)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden