mandag 12. september 2011

Ett eple om dagen

Skal jo holde doktoren borte. Jeg velger å tro at eplemuffins gjør samme nytten. Gjerne med vaniljeis til.


Eplemuffins

125 g smør
1 dl brunt råsukker
2 egg
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
4,5 dl hvetemel
1,5 dl lettmelk

1 eple skåret i tynne skiver
kanel
brunt råsukker

Visp smør og sukker hvitt. Bland inn et og et egg. Ha i vekselvis hvetemel/vaniljesukker og melk. Fylles i muffinsformer. Ha tynne epleskiver , kanel og sukker på toppen. Stekes på 225 grader i ca 15 min. Avkjøes på rist.



Han en god valgvake! Jeg skal benke meg med strikketøy og sjokolade. Eplemuffinsene er spist opp.

Etiketter:

9 Kommentarer:

Klokken 12. september 2011 kl. 21:03 , Blogger Maria sa ...

Hmm, de så gode ut. Formene var veldig kule- hvor har du kjøpt de?

Nyt høsten i hjemmets lune....

 
Klokken 12. september 2011 kl. 21:28 , Blogger Høytrykk sa ...

De så fantastisk gode ut! Nam nam! Kos deg foran tv'n. Vi sitter og følger med på valgsendingene vi også. :)

 
Klokken 12. september 2011 kl. 21:33 , Blogger medina sa ...

De så fantastisk gode ut, og lekre former.

 
Klokken 12. september 2011 kl. 22:13 , Blogger The Rose Hypnosis sa ...

Mmmmmmm!!! De skal jeg prøve ut!

 
Klokken 12. september 2011 kl. 23:20 , Blogger deconordic sa ...

Wow, de så virkelig gode ut. Viktig å sette høststemningen med høstbakst! Tusen takk for oppskrift!

 
Klokken 13. september 2011 kl. 09:43 , Blogger Veronica sa ...

namnamnam!de så veeeeldig gode ut! bestiller slike til neste barseltreff hos deg;-)
sees i morgen!
klem

 
Klokken 13. september 2011 kl. 09:46 , Blogger Katrine Anita sa ...

Dette skal jeg også prøve! Så deilige ut! Hvor har du fått tak i de muffinsformene?

 
Klokken 13. september 2011 kl. 15:50 , Blogger Sanna sa ...

De så fristende ut og formene var kjempesøte, så jeg og lurer på hvor du har fått tak i de henn?

 
Klokken 13. september 2011 kl. 23:49 , Blogger  sa ...

Helrlige eplemuffins som jeg måtte prøve meg på i dag. Mine ble ikke så fine som dine.. langt i fra.. men de smakte nydelig da :O)

Ønsker deg en fin uke videre!

Carinaklem

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden