mandag 31. oktober 2011

Det var ikke min skyld

Noen ganger handler jeg uten å tenke. Som da jeg ryddet vaskerommet i går. På gulvet lå ett nett med to poser chips og to store plater sjokolade, rester etter fredagens Halloweenfest. Ja, og en haug med andre ting som trengte å finne sitt sted. Jeg sorterte og ryddet og plutselig hadde jeg stukket en av de store sjokoladeplatene i jakkeermet, gått raskt opp trappa, sneket meg forbi mann og barn og puttet den i fryseskapet. Mann og barn forsvant til svigermor og før de var ute av gårdsplassen hadde jeg spist de første tre rutene. Småkvalm som jeg var, i utgangspunktet, var det ingen smart handling. Men før jeg visste ordet av det var sjokoladeplata redusert til halvparten, jeg var enda kvalmere og forstod egentlig ikke hva som var hendt.




Moralen er at å rydde ikke alltid er lurt. At selv om man er trettiåtte år så trenger man ikke å ha impulskontroll. Og at om tenåringen og gjestene hadde spist mer hadde dette aldri skjedd. Så strengt tatt er det fjorten femtenåringer sin feil. Min feil er det i alle fall ikke. Jeg forstår knapt hva som skjedde.

Etiketter:

15 Kommentarer:

Klokken 31. oktober 2011 kl. 10:25 , Blogger Frk.Virrum sa ...

...hihi..det sier de alle, jeg vet ikke hva som skjedde, jeg!
Ubevisst i gjerningsøyeblikket eller noe?

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 11:02 , Blogger gyldenkron sa ...

Haha, den var god. Og helt klart ungdommenes skyld!

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 11:50 , Blogger fru vims sa ...

hihi.
helt riktig.

Det er gjestene sin feil at det gikk som det gikk :)

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 13:58 , Blogger hjemmemortil9 sa ...

Ha ha ha ... du er kær! Og ganske så menneskelig!

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 15:06 , Blogger Elida sa ...

Sinnssyk i gjerningsøyeblikket pleie eg å påstå:-)

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 16:54 , Blogger Banebakken sa ...

Hahaha!! Vet du, det har skjedd meg SÅ MANGE GANGER! Merkelig, det der :)

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 17:13 , Blogger Unknown sa ...

Jeg rydder stadig vekk. Tenk om "restene" ble gamle, glemt og mugne. Jeg er livredd for at det skal være sjokolade i skapet som er gått ut på holdbarhet... ;-)

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 17:56 , Blogger Jane sa ...

Rusa på sjokolade kalles det. Sliter med det ofte jeg også... Hvertfall hver helg *rødme* Min kjære skjønner ikke åssen jeg kan klare å smekke i meg ei hel stor plate med sjokolade på null komma niks, og ikke være kvalm engang... Du hadde jo unnskyldning. Du fortjente jo en liten påskjønnelse når du var så flink å rydda vaskerommet tross alt :0) Hihi.

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 18:19 , Anonymous Anonym sa ...

Hihihi=P

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 19:32 , Blogger Veronica sa ...

Helt enig! Hadde mine gjester spist mer kake, hadde jeg sluppet å spise rester idag også;-)
Klem

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 20:07 , Blogger Hege sa ...

Hehehe.. helt enig med deg, er ungdommens skyld som ikke spiste det opp på festen!

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 21:28 , Anonymous Anonym sa ...

HAHA! Høres for øvrig ut som du har god trening i smugspising;) Og det er jo heller ikke så rart, for man kan jo ikke innrømme at man har spist en halv plate sjokolade sånn helt uten videre (og ihvertfall ikke når det ikke er lørdag)... :)

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 21:38 , Blogger Med et lekent sinn / With a playful mind sa ...

haha ja sånn er det her også.. Godt det ikke er min skyld ;)

 
Klokken 2. november 2011 kl. 21:46 , Blogger Katrine sa ...

Haha, herlig! Dette var virkelig et gullinnlegg. Jeg liker at du spiste sjokoladen selv. Du trengte det nok. Det var nok derfor den forsvant. Nytelse! :D

 
Klokken 7. november 2011 kl. 17:50 , Blogger Hanne sa ...

Jeg har hatt mine stunder med 200-grams melkesjokolade som jeg bare skulle "smake litt på". Og før jeg visste ordet av det hadde jeg spist på mye at forklaringsproblemet ble enormt. For hvor var det blitt av all sjokoladen som skulle vært der...? Best å spise de siste rutene også og dytte papiret nederst i søppelbøtta. Ikke rart jeg måtte ta et brutalt oppgjør med sjokolademonsteret :)
Takk for fornøyelig lesning!
Pludrehanneklem

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden