mandag 29. april 2013

Konfirmasjoninspirasjon

For to år siden konfirmerte eldstejenta seg. Bordet var nøye planlagt fra konfirmantens side og fargen var rosa. For to år siden hadde enda ikke pompomsene inntatt borddekkingen, men de rosa, fluffy peonene fungerte godt som "pynteballer" på bordet.

Skal du dekke med peoner vil jeg anbefale å kjøpe dem inn tre-fire dager på forhånd om du kjøper dem i knopp. Da får de springe flott ut til selve dagen. Tipset gjelder egentlig for alle andre blomster. Kjøp dem noen dager på forhånd.


Det mest vanligste spørsmålet jeg får på mail er hvor jeg har kjøpt de små godterikrukkene som ble brukt til bordkort. Krukkene er av ukjent merke og kjøpt i lokal butikk. Det finnes liknende krukker på Søstrene Grene og Kremmerhuset.


Kransekaka ble pyntet på utradisjonelt vis. Med rosa melis, lovehearts og rose på toppen. Rosa har en slik "plastvase" som man får til enslige blomster på seg. Så holder den seg frisk hele selskapet.


Skålene på bordet var fylt med godteri som er rosa og hvitt. Det ble en del sortering av blandingsposer, kan man si. Men fortvil ikke, godteriet i andre farger ble ikke kastet. Det fikk bein å gå på.


Til høsten er det ny konfirmant hos oss, og jeg kan garantere at bordet ikke blir dekket med rosa. Det er nemlig ikke den unge mannens favorittfarge. 


Etiketter: , ,

9 Kommentarer:

Klokken 29. april 2013 kl. 22:18 , Blogger nr.15 sa ...

Så utrolig lekkert og herlig!!
Hadde og konf for to år siden og det bordet var temmelig boring til sammenligning...
Gleder meg til høsten:-)

 
Klokken 29. april 2013 kl. 22:28 , Blogger November- symra sa ...

Kjempesøtt, bokstavelig talt. Vedder på at konfirmanten var veldig stolt og fornøgd. Gratuler henne forresten med vel overstått dag!!

 
Klokken 30. april 2013 kl. 18:51 , Blogger Unknown sa ...

Herlig dekket i nydelig rosa:))
Her hadde i gutte konf i fjor med sort, hitt og blått, og este år er det råååsa som gjelder - gleder meg:)

 
Klokken 30. april 2013 kl. 19:29 , Blogger Den første løvetann sa ...

Kjempefint bord! Så kult med snopeglass som bordkort. Den skal jeg huske. Kjente det var litt synd at det er lenge til jeg har konfirmant. Ikke fullt like greit å ha så mye søtt i en barnebursdag (med tanke på lydnivået... ;)

 
Klokken 30. april 2013 kl. 21:13 , Blogger Barkeblikk sa ...

Vann i munnen! Utrolig lekkert bord og kreative ideer. Falt for godterikrukkene ;-)

Håper du får en fiin kveld!
Klem fra Monica.

 
Klokken 30. april 2013 kl. 21:26 , Blogger Ingeborg sa ...

Åh, så morsomt bord! Jeg er ferdig med mine konfirmanter, men liker å se borddekkingsforslag uansett:) Har faktisk dekket et bord i mitt siste blogginnlegg...

 
Klokken 30. april 2013 kl. 21:41 , Blogger Tulip sa ...

Flott bord til en stor dag!
Morsom og kreativt pyntet!
Hehe...tenker den unge konfirmantgutten din ikke velger den fargen nei;)

 
Klokken 1. mai 2013 kl. 08:14 , Blogger Yvonne sa ...

Helt nydelig bordredkking!!!

 
Klokken 1. mai 2013 kl. 17:11 , Blogger Marianne sa ...

Så herlig bord, virkelig kreativt:-) Ønsker deg en fin kveld! Hilsen fra Marianne

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden