lørdag 31. oktober 2009

31. oktober

Så var den her. Dagen som ungene har gledet seg til Halloweendagen, som de sier. Kostymene var planlagt og mor la siste hånd på verket. Kapper i fleece. Ungene vil nemlig ikke ha ytterjakker oppå utkledningstøyet, og det begrenser seg hvor mye ulltøy man får under en slik drakt. Derfor var fleecekappe årets investering. 29,- kroner per kappe og det var seks sømmer per kappe (inklusiv halsfestet). Det tok 20 min å klippe og sy sammen en kappe. Altså lettvindt arbeid. Ikke så lett å se kappene på bildene, men jeg kan legge ut ordentlige bilder med beskrivelse en annen dag.





Tenåringen var invitert på fest hos ei klassevenninne, guttungen skulle gå sammen med nabogutten og Nine var invitert til nabo og klassekompis. Samme stedet vi var i fjor.

Nine var kald på hendene og litt våt da hun kom inn, og da var det godt å tenne i peisen, finne frem lammeskinn og teppe og hoppe i pysjamasen mens man studerte dagens fangst.



31. oktober. Den siste dagen i oktoberbloggemåneden. Litt regn og litt fint, grøt på byen, Halloween og stillheten etterpå.

I morgen trekker jeg en vinner blant alle dere som har kommentert bloggen min i oktober.

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 7. oktober 2011 kl. 12:53 , Anonymous Kommentarer kopiert fra gammel blogg sa ...

1.
Stilige kostymer.
Syns det siste bildet var så herlig. Skikkelig stemningsfullt.

Kommentar av Bimalv — oktober 31, 2009 @ 9:45 pm

2.
Tenk at oktober gikk så fort. Da takker jeg for følget, har vært kjekt å følge deg og dine i en måned. Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Kommentar av mimouna — oktober 31, 2009 @ 10:05 pm

3.
Fint når man kan sy selv Ha en god lørdagskveld.

Kommentar av Sylke — oktober 31, 2009 @ 10:09 pm

4.
Stas med halloween da! Og lurt med de kappene, er ganske kjølig ute nå ja… Her har vi bare hatt 2 unger på døra, men kjærlighet på pinne til 20…
Såh.
Da blir det litt slikkerier på oss da. Vel. Ingen kan si vi ikke var klare…=P
Takk for følge i oktober. Var veldig koselig å lese bloggen din hver dag!=D

Kommentar av Frk.Badegakk — oktober 31, 2009 @ 10:12 pm

5.
Du er jammen meg flink.knallkjekt å se innom bloggen din og få innspirasjon:-)

Kommentar av Line Apeland — oktober 31, 2009 @ 10:14 pm

6.
Flinke mamma.

Kommentar av Lappesola — oktober 31, 2009 @ 10:18 pm

7.
Så koselig det siste bildet var! Kan kjenne varmen bre seg etter å ha vært ute i regnet:) Våre to små har ikke selv gått knask eller knep, men størstemann ser med skrekkblandet fryd på de som kommer på døra. Minstemor spør bare om det er nok et ‘bøselse’ (spøkelse;) som ringer på;)
Og Disney-kokeboka lenger ned her hadde vi i barndommen, husker jeg, lurer på hvor den er nå…?
Ha en fortsatt fin kveld! Klem B:)

Kommentar av Borghild — oktober 31, 2009 @ 10:38 pm

8.
høres ut som en flott halloweendag!!

Kommentar av rigmor — oktober 31, 2009 @ 10:51 pm

9.
Skikkelig skumle unger med fine kostymer Peis, pysj og gotteri var nok godt etter gotterisankingen Ønsker deg en fin helg videre! Takk for en fin bloggmåned, det har vært moro å følge deg hver dag!

Kommentar av nena — oktober 31, 2009 @ 10:56 pm

10.
Herlige, småskumle knask-jegere. Dobbelkos med gotteri og peisvarme. Ha en flott helg fortsatt.

Kommentar av Marita — oktober 31, 2009 @ 10:58 pm

11.
Du har virkelig vært flink til oppdatere bloggen hver eneste dag! Det kan nemlig ikke jeg skryte av!

Kommentar av Anne-Ruth — oktober 31, 2009 @ 11:11 pm

12.
Du er blitt så flink til å lage bildemontasjer, det er en fryd!

Jeg har igjen hyllet deg i innlegget mitt. Tusen takk for den supre vesken, jeg er helt forelsket allerede. Du skal få grundig bruksrapport snart. Jeg har et forbedringsforslag allerede og det er knappelukking av mobillommen (eller den lommen som jeg bruker til mobilen da) - den som er i lommen har nemlig en tendens til å falle ut. Jeg tror magnetknapp hadde vært en fin ting der og hvis jeg bare klarer å somle meg til Jo’ann igjen, så skal du få en haug i posten (de koster nemlig ingenting der).

Åja, du har igjen fått et hyllestinnlegg. Håper det kan tilgi at jeg stjal et bilde fra deg uten lov. Knis.

Kommentar av Margrethe — oktober 31, 2009 @ 11:50 pm

13.
Fine barn! Vi feirer halloween, men boikotter trick or treat… I Bergen har det de siste årene vært et flott arrangement på Kulturhistorisk museum, og der er vi faste gjester. I år var det bare guttene, siden Sofie og jeg var på (hver vår) fest.

Kommentar av lise — november 1, 2009 @ 12:42 am

14.
Gratulerer! Mye artig og ikke minst godt forfatterskap.

Mart

Kommentar av Martha — november 1, 2009 @ 1:09 am

15.
Det var noen skikkelig skumle unger du hadde der Nine ser virkelig ut som hun koser seg på det siste bildet, så det har sikkert vært en flott kveld for henne…

Takk for at vi har fått følge dere en hel måned, det har vært en glede å kunne få titte inn i hverdagen deres over så lang tid i sammenheng. Det er godt å se at også andre har noen travle dager, og noen dager satt av til ren livsnytelse

Kommentar av Tika — november 1, 2009 @ 9:41 am

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden