lørdag 27. august 2011

Det er jo bare ett tall

I dag er jeg 38 år og en dag. Rynker og grått hår, fire fine unger og en kjekk mann. Jeg tror jammen meg de to siste veier opp for de to første. Og de to første kan jo holdes i sjakk med hårfarge og konstant smiling. Og kake. Det har vi mye av. Her er oppskrift på torsdagens ostekake. A la naboen.

Paibunn:

3 dl hvetemel
125 g kaldt smør (jeg høvler med ostehøvel)
3 ss sukker
1 eggeplomme

Bland alt sammen til en jevn deig og trykk ut i paiform. Forstek på 200 grader i 12 minutter.

Fyll:

250 g kremost naturell
1 beger lettrømme
3 egg
1 eggehvite
3 ss sukker
1 sitron (revet skall og saft)

Bland alt sammen til en jevn masse. Steik i 1 time på 160 grader.



Jeg serverte den med mangosaus og pisket lettkrem med hjemmelaget vaniljesukker i denne gang. Tidligere har jeg brukt bringebærsaus og is eller rabarbrasaus og is. Alt like godt.




Etiketter: ,

14 Kommentarer:

Klokken 27. august 2011 kl. 20:06 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Mmmmm, den så helt nydelig ut! Gratulerer med de små grå...eh..litt slem. Jeg vet de kommer her også. Gratulerer rett og slett med alt det fine du har oppnådd:) Hurra for deg!

 
Klokken 27. august 2011 kl. 20:13 , Blogger Lappesola sa ...

Gratulerer med dagen.
Klem fra Sol

 
Klokken 27. august 2011 kl. 20:35 , Blogger linn sa ...

gratulera! alder er berre eit tal, det er dei tingene ein har i livet som tel :)

herleg pai og nydeleg tallerken. eg har og ein slik, og jaktar på fleire :)

nyt kvelden!

 
Klokken 27. august 2011 kl. 21:12 , Blogger Ellen sa ...

Mmm, det så godt ut! Gratulerer så mye med dagen! Det er jo bare et tall ja, og du er jo heldig som har fire flotte unger og en kjekk mann ;)
Dessuten syntes jeg du har et veldig fint hus! Vil se mer ;) Klem fra Ellen

 
Klokken 27. august 2011 kl. 21:48 , Blogger Høytrykk sa ...

Gratulerer med dagen! Alder er bare et tall, det viktigste er hvor ung man føler seg. Fristende kake!

 
Klokken 27. august 2011 kl. 22:29 , Blogger Unknown sa ...

Gratulerer med dagen ;o))
Nyt kvelden ;o)

Klemmer Elisabeth

 
Klokken 27. august 2011 kl. 22:40 , Blogger Pia sa ...

Gratulerer med dagen!

 
Klokken 27. august 2011 kl. 23:25 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Gratulerer med overstått! Nesten akkurat like gamle vi!
Rynker og grå hår, pyttsann..betyr ikke no!
Klem!

 
Klokken 28. august 2011 kl. 09:54 , Blogger The Rose Hypnosis sa ...

Haha.. akkurat mine tanker da jeg fylte 30 her om dagen. Kjekk mann og nydelige barn veier opp for det meste :) Gratulerer så mye med dine 38!

 
Klokken 28. august 2011 kl. 10:28 , Anonymous Veronica sa ...

Hipp, hipp hurra!

Du er så flott atte!

Ha en super stormfull søndag!

Klem fra Veronica

 
Klokken 28. august 2011 kl. 15:02 , Blogger Margrethe sa ...

*sulten*

Gratulerer med overstått! Fint tall :)

 
Klokken 28. august 2011 kl. 17:57 , Anonymous Anonym sa ...

Et tall er ikke noe å bry seg om! Jeg får stadig vekk høre av ungene på jobben at vi lærerne er så gamle. Og siden du også jobber på ungdomsskolen regner jeg med at du har hørt det du også! :-) Men dersom jeg ser bort i fra disse unge håpefulle, er det ingen som henger seg opp i en ubetydelig detalj som alder! :-) Gratulere med dagen som var! :-)

 
Klokken 28. august 2011 kl. 22:17 , Blogger Tulip sa ...

Gratulerer med dagen!
tenker du bærer dine rynker med stil og verdighet! Det skal komme noen rynker etter å ha levd i snart førti år...helt naturlig!

:)

 
Klokken 29. august 2011 kl. 00:39 , Blogger Med et lekent sinn / With a playful mind sa ...

Gratulerer med vel overstått! Håper dagen din var fin, en god feiring må til ;)
Ostekaken så helt nydelig ut, DEN må testes ut! Takk for at du deler oppskrift.

God start på uka til deg.
Smil fra Mumsi

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden