søndag 8. januar 2012

Ett lysende nyår

Jeg er ikke så begeistret for mye lys på kveldstid. Levende lys, ja takk, men lys fra glødelamper. Nei takk! Min mor har i mange år klaget over at vi har så lite lys hos oss. Vel har vi spotter i taket, men de kan jo heldigvis dimmes. Noe jeg gladelig gjør. Men den siste tiden har jeg dimmet og dimmet og dimmet. Likevel har lysene vært på fullt kort tid etterpå. Tenke seg til at ungene har begynt å gå i mot sin mor og vil se hverandre i lyset. Så da var det å krype til korset og begynne å kjøpe inn lyskilder. Også jeg som hater den slags. Alt jeg liker er nemlig så dyrt at det ikke er løslig på min ikkeeksisterende lønn. Og man vil jo helst ha førstevalget.

Men denne falt i smak. Så kan den lyse mens jeg sparer knapper og glansbilder for å kjøpe flere lyskilder.




Og den lyser jo faktisk. Jeg må innrømme det.


Ulempen er dog at min mann kan komme til å oppdaget at jeg har en rynke og to. Dunkel belysning er nemlig snill med oss over tjuefem.

Etiketter:

11 Kommentarer:

Klokken 8. januar 2012 kl. 16:47 , Blogger Maria sa ...

Ha ha, ja det är sant det där med rynkor, jag dimmrar också flitigt :-)

Vi har köpt dimmers som vi har monterat på vanliga bords och golvlampor, det funkar hur bra som helst.
Hälsar Maria

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 19:01 , Blogger Banebakken sa ...

Haha! Som alltid flott skrevet, Marie :) Er så glad i innleggene dine.
...og superflott lampe, hvor er den fra?

Ha en flott, lysende uke!

Klem
Maria.

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 19:28 , Blogger marie sa ...

Den er fra Herstal, Banebakken.

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 20:15 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Lekker lampe! Jeg var nettopp på Norefjell Spa & Resort. Der hadde du likt deg! Det var så dunkel belysning at det ikke var mulig å se en eneste rynke i speilet. At det heller ikke var mulig å sjekke sminken....ja man må jo prioritere.

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 20:15 , Anonymous Anonym sa ...

Her spiller det nesten ingen rolle om jeg har lyste av eller på. Min selvlysende vinterbleke hud lyser nok opp uansett ;)

Flott lampe :)

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 20:32 , Blogger Pink lady sa ...

Kjempeflott lampe! Her skulle vi fornyet så og si alle taklampene. De er skikkelig teite!

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 20:35 , Blogger Janne sa ...

Hei Marie:)
Følger bloggen din jevnt og trutt, men er vel ikke så flink til å legge igjen spor alltid...
Fin lampe, forresten! Er det en Hersdal..? Tror jeg har sett på liknende, de er liksom litt Verner Panton-wannabees...billigere, men likevel fine!
Så også at vi har samme kaffemaskin. Min er nyinnkjøpt, og jeg så i et innlegg tidligere hos deg at du laget moccakaffe...vil du dele oppskriften?

Hilsen Janne:)

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 22:52 , Blogger Ellen sa ...

Den lampa var knallfin! Inspirert av flower pot kanskje ;) Jeg har en stor flower pot på kjøkkenet, og ønsker meg en bordlampe og. Finnes så mye fine lamper der ute.. Ha en fortsatt fin kveld i dunkel belysning ;)

 
Klokken 8. januar 2012 kl. 22:54 , Blogger Rene Linjer sa ...

Hehe, demper alt ned på minimum her jeg også. Blir så mye koseligere da:-) Ønsker deg en flott uke!

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 20:20 , Blogger månestråle sa ...

Lekker lampe og lekker blogg:)

 
Klokken 10. januar 2012 kl. 22:03 , Blogger Solveig sa ...

Kjekt å høre at det er andre som har det som meg ... Jeg tror jeg er allergisk mot lamper - ihverfall er det kjempe vanskelig å fine noen som er fine, og samtidig gir det lyset jeg ønsker :-)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden