mandag 9. januar 2012

Vaniljelatte a la Nespresso

Jeg får ofte forespørsler om hva jeg lager med min kjære Nespressomaskin. I dag vil jeg vise hvordan jeg lager vaniljelatte. Min favoritt for tiden.

Du trenger vaniljesiruo, en kapsel og melk. Jeg foretrekker ekstra lett.


Her er noen av mine favorittkapsler til latte: Fortisso Lungo, Ristretto, Roma, Vivalto Lungo, en limited edition og Arpeggio.


Mål opp 10 g vaniljesirup (om man tar mer blir det fort sterkt).


Mål opp til øverste merke i melksteameren og bruk vispen.


Sett i kapselen og fyll på kaffe. Jeg foretrekker espresso, men lungo er også bra.



Hell melken i kaffen.


Og nyt. (Jeg kan dessverre ikke skilte med pene hjerter eller fjær i melka, men det forringer ikke smaken.)


Og sammen med en liten godbit smaker det enda bedre.


I morgen kommer det nytt gavedryss. Spesielt for barn og i samarbeid med kidsroom.no. Gled dere!

Etiketter: , ,

11 Kommentarer:

Klokken 9. januar 2012 kl. 15:49 , Blogger En støvel og en sko sa ...

Hei!
Ser/høres godt ut. Kan man lage denne uten melkeskummer, tror du?
Så fin blogg du har forresten :-)
Hilsen Sølvi

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 15:57 , Blogger Maria sa ...

Jättefina bilder, man blir kaffesugen!
Hälsar Maria

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 15:59 , Blogger marie sa ...

Jeg er usikker på hvordan det vil bli, Sølvi.

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 21:27 , Anonymous Anonym sa ...

mmmm.såg veeeldig godt ut! Har ikke kaffimaskn, men er på vei til å bestemme oss for om vi skal ha en med kapsler eller en maskin med ren kaffi/kaffibønner...Får sjekke litt rundt tror jeg før vi bestemmer oss. Har du noen anbefalinger?

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 21:38 , Blogger marie sa ...

Jeg er av den late sorten og tenkte at det ble mer styr med ren kaffi/bønner. Knis.

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 22:18 , Blogger Hege sa ...

Mmmmmmmmm så godt ut! :)

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 22:37 , Blogger Hauge sa ...

Deiligt!! Nespressoen kom i hus i sommar, og eg har ikkje angra eit sekund sidan!

Nyt kaffien!!

 
Klokken 9. januar 2012 kl. 22:46 , Blogger Janne sa ...

Supert! Må prøves:)

 
Klokken 10. januar 2012 kl. 09:06 , Anonymous Hanne sa ...

Ser herlig ut med kaffemaskin:) Hva slags nespresso-modell er det du har? og er melkeskummeren ekstrautstyr?

 
Klokken 10. januar 2012 kl. 09:17 , Blogger marie sa ...

Vi har Nespresso citiz and milk. Med melkeskummer.

 
Klokken 11. januar 2012 kl. 13:03 , Anonymous Hanne sa ...

Takk, har vært inne på nettsiden deres nå og sett på den. Men jeg finner ikke helt ut om den lager en kopp vanlig,svart kaffe, eller om det bare er espresso. Liker forskjellige kaffetyper, men om morgenen må kaffen være svart, men ikke for svart som i espresso:)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden