mandag 7. oktober 2013

NIB-utfordring - varm, gnistrende høst

Da vi rehabiliterte huset for noen år tilbake ble det diskutert hvilket illsted vi skulle ha. Mannen ville ha gasspeis siden vi varmer opp huset med naturgass, men jeg var skeptisk og redd for at det ikke ville bli varmt nok med vannbåren varme i gulvene. Så da ble det vedovn i tillegg. 


Jeg skal være den første til å innrømme at det er få dager vi har trengt å fyre i ovnen for å holde varmen. Selv ikke vinteren 2009-10 da det var griskaldt fyrte vi mer enn 4-5 ganger. Så han fikk rett, han mannen min. Det skal han ha. Og det blir kanskje litt dumt å rive ned pipa og få gasspeis nå. Kanskje?


Men det vi har gjort noen ganger, etter å ha luftet godt ut på forhånd, er å grille i ovnen. Marshmallows er en slager blant barna, jeg liker best grilla epler med sukker og kanel.



Dagens styling ble gjort mens Sigurd var i barnehagen. Da han kom hjem måtte vi selvsagt grille marshmallows. Søtt og godt!


Flere gnistrende høstbilder kan du se hos NIB.

Etiketter: , ,

8 Kommentarer:

Klokken 7. oktober 2013 kl. 20:55 , Blogger detgoderom sa ...

Koselige bilder, fint med bamsen og ein liten gut :-)

 
Klokken 7. oktober 2013 kl. 21:51 , Blogger Barkeblikk sa ...

Så herlig! Fikk lyst til å gjøre det samme med mi datter ;-) Lykke til til deg og jeg synes peisen var lekker. Et smykke, fyring eller ikke ;-) Klem fra Monica.

 
Klokken 8. oktober 2013 kl. 07:04 , Blogger Elisabeth sa ...

Dette så utrolig koselig ut. Vedfyring har sin egen sjarm ;)

 
Klokken 8. oktober 2013 kl. 09:39 , Blogger Anette Willemine sa ...

Kjempekoselig! Lett å få stemningen av disse bildene. :)
Lykke til i utfordringen!
Ha en glad høstdag!

 
Klokken 8. oktober 2013 kl. 20:06 , Blogger Interi-gjør det selv! sa ...

Herlige bilder, masse lykke til :-)

 
Klokken 13. oktober 2013 kl. 21:56 , Blogger Øyeblikk sa ...

Så koselig! Grilla marsmellows er jo snadder da, namnam :-) Grilla epler har eg aldri smakt, men når eg las om det i innlegget ditt så tenkte eg på Astrid Lindgren og Kajsa Krabat, samt barna i Bakkebygrenda. Guri, det er snart jul... Men først er det Bergen og inspirasjonshelg. Wooop wooop!

Klem Eli

 
Klokken 14. oktober 2013 kl. 09:16 , Blogger Kari sa ...

Titte tei ... og der var du. Morsomt med forskjellige møteplasser ;) Fantastisk peis, forresten.

 
Klokken 15. oktober 2013 kl. 20:44 , Blogger Unknown sa ...

Nydelig bilde på NIB sin side i dag;)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden