mandag 25. november 2013

Behind the scenes

- Hvordan tenker du når du styler til bilder, spør folk meg.

Jo, det kan jeg fortelle litt om. Jeg starter med en ide som får modne seg litt, og så setter jeg av tid til når jeg skal gjøre jobben. Det må stemme med lys og sol. Så er det bare å kjøre på.

Da NIB la ut utfordringen denne måneden visste jeg med en gang at jeg ville dekke et bord. Jeg var nemlig lei av høstkos og pledd og sofa som jeg hadde brukt mye av i høst. Jeg visste at jeg ville bruke glassflaskene mine med lys i og jeg ønsket en vegg bak bordet. For meg som har vinduer over alt er det ingen enkel sak, men etter litt tankearbeid falt valget på tavleveggen hos elleveåringen. Ulempen var at rommet fortsatt var under oppussing og heller trangt, men det kan man fikse med utsnittet av motivet.

For meg er vinter hvitt, gran, snø, kontraster, vintergrønt, mose og papirstjerner. Ja, og litt til. Men det er jo måte på hvor mye man får plass til på et bilde. Snø var det dårlig med, så hvit duk og marshmallows fikk duge. Og da jeg gikk for å finne mose og gran kom jeg på eføyen som holder på å ødelegge noen trær på friområdet like ved og ideen om eføykrans ble født. At den skulle henge fra taket fant jeg på da jeg fikk alt på plass.

Jeg trodde mosen skulle være på bordet, men da den hvite stolen kom på plass ble den rett og slett for hvit og måtte få en mosepute.

Her ser du den store arbeidsflaten. Senga stod kloss i bordet, så her gjelder det om å finne rett kameravinkel. Knis.

Og jeg stylet alt en søndag. Så ble dildene for mørke og jeg lot alt stå til mandagen og skyndtet meg hjem fra jobb før lyset forsvant.

 

Og heldige meg har fått det ferdige resultatet i finalen hos NIB! Og sjekk alle de flotte finalistene her! Alle stemmer mottas med stor takk!


Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 25. november 2013 kl. 18:20 , Blogger Unknown sa ...

Dette var lærerikt. Tusen takk for at du skrev og viste det frem. Nydelig vinterbidrag. Originalt. Fortjener å komme i finalen.
Hilsen Drude

 
Klokken 25. november 2013 kl. 19:46 , Blogger frøkenliten sa ...

Gratulerer så mye :) Vel fortjent!

 
Klokken 25. november 2013 kl. 20:31 , Blogger Hauge sa ...

I love it!!

 
Klokken 25. november 2013 kl. 21:21 , Anonymous Anonym sa ...

Så spennende å lese :) Nydelig bidrag!

 
Klokken 25. november 2013 kl. 21:51 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Knallbra!!
Flink du e :-)

 
Klokken 26. november 2013 kl. 08:55 , Blogger Kari sa ...

Sånn, nå har jeg stemt på deg :)

 
Klokken 26. november 2013 kl. 21:45 , Blogger Unknown sa ...

Nydelig bilde!!
Gratulerer med velfortjent finaleplass ♥

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden