torsdag 4. mars 2010

Tre år og fire dager

Og en rekke lite pene ord og slemme tanker. Ja, vi snakker om Marius.

Marius ble påbegynt 28.02.07. Med friskt mot (kan det ha vært ungdommelig dumdritisghet) og store planer om å bli ferdig innen kort tid utlyste jeg en konkurranse. Hvor lang tid tok jeg på å strikke Marius? Det var ikke måte på hvor stor tro leserene hadde på meg. Omtrent samme troa som jeg hadde på meg selv. I starten var jeg ivrig. 17.03.07 var jeg ferdig med to rette, to vrange og var begynt på mønsteret. Så gikk det som det ofte gjør.
Jeg kommer til ermene.

23.02.08 hadde jeg strikket i nesten ett år og Marius hadde vært fin om jeg bare hadde en arm. Men jeg har to, og da måtte jeg jobbe videre. Så kom påsken 2008. Marius ble ferdig, men funnet for kort og ble rekket opp igjen. Kan jeg si at motivasjonen var på bunn? Stort sett har Marius ligget i et rødt og hvitprikkete nett. Der har han ligget godt. Med jevne mellomrom har jeg tatt han frem. Mest for syns skyld. Men uka før vinterferien bestemte jeg meg for at nå fikk nok være nok. Nå skulle han bli ferdig. Planen var å få ham ferdig til treårsdagen hans (jadda, vi snakker fortsatt om en strikkegenser), men så var jeg opptatt, og i går da jeg la meg hadde jeg igjen halvannen omgang og avfelling.
Voila!



Om jeg er fornøyd? Nei! Den får meg til å se stutt-tjukk ut (eller kanskje jeg bare er det?). Brystpartiet er lite flaterende, ribben for vid og, og. Ja, men den er ferdig! Det er da noe. Og den ser jo pen ut der den ligger.







Så hva gjør jeg nå? Nå som det “o du store” prosjektet er ferdig? Jeg vil gjerne ha meg ei strikkajakke. På+ oinne seks. Med fine farger. Gjerne gråtoner og lilla eller isblått og noe annet. Så da skal jeg lete litt. Men først skal jeg nyte tilfredsheten over å ha strikket min første nye genser. I alle fall helt til i morgen.

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Klokken 16. januar 2012 kl. 13:26 , Anonymous Fra mariefriis.com sa ...

1.
næmen, tre år er da ingenting i stort prosjektsammenheng
Vi får lære litt av slow city/slow food konseptet, la ting ta litt tid….

Gratulerer med flott Marius, og jeg synes du så ganske så slank ut jeg!

Kommentar av Hobbyugla — mars 4, 2010 @ 6:14 pm

2.
Wow. Endeleg, eg merkar at eg kjenner Marius godt og har fult med han sidan har vart fødd. Difor vart eg glad no!..
Gratulerer!

Kommentar av MagFly — mars 4, 2010 @ 7:32 pm

3.
Kjempejobb! Og stutt-tjukk du liksom? Jeg skal vise deg stutt-tjukk jeg… :p Jeg noterer forøvrig at jeg ikke vant konkurransen.

PS! Det kommer blå og brune knapper over dammen til helgen. Jeg er jo ikke den raskeste i verden… Er det noe mer du kunne ønske deg fra over here? Kool Aid til garnfarging, spennende te, eksotisk sjokolade, hjemmeleksene mine?

Kommentar av Margrethe — mars 4, 2010 @ 7:45 pm

4.
Hjemmeleksene høres ut som en dårlig ide. Jeg har nok å rette som det er. Men jeg liker både te og sjokolade. Så lenge det ikke er banan involvert.

Kommentar av admin — mars 4, 2010 @ 8:09 pm

5.
En genser med de tre T’ene Ting Tar Tid.
Grattis med endelig ferdig resultat. Og genseren ser jo kjempefin ut.

Kommentar av Gyldenkron — mars 4, 2010 @ 8:29 pm

6.
Nå står ikke verden til påske!
Den ble knallfin, og du kledte den helt utmerket. Du har bare å bruke den.

Stuttjukk du liksom. *mumle* Med mindre du har kappet av deg beina og lagt på deg feti kilo siden jeg så deg sist, så er du neppe det.

Kommentar av Tittei — mars 4, 2010 @ 8:32 pm

7.
hei.. gensern ble fin den, tilslutt
du kunne jo selge den om du kje syns du kler den sjøl.. eller gi den bort

Kommentar av lemi — mars 4, 2010 @ 8:49 pm

8.
Stor, stygg og tatalt ukledelig, til deg. Litt synd, men fint at den da passer til meg. Adressa er…..
Ikke det, nei. *snurt*

Kommentar av Sirkus — mars 4, 2010 @ 8:56 pm

9.
Gratulerer med vel overstått (dag til) Marius!
Jeg syns Mariusen var kledelig jeg da, og det er godt å få ferdig prosjekter etter så mye arbeid med de, som det har vært med denne! Ha ei trivelig helg!

Kommentar av nragnhild — mars 4, 2010 @ 9:05 pm

10.
Gratulerer!! Det må jo ha vært utrolig deilig å bli ferdig!! Synes du skal være stolt av deg selv!! Også ble den jo kjempeflott!!

Kommentar av Hanne — mars 4, 2010 @ 9:11 pm

11.
Den var iallefall flott der den lå!! Syns den så bra ut på deg og eg!! Har også noen langdryge prosjekt!! Hmmmm

Kos deg og ha ei herlig helg!

Vibbedille ;))

Kommentar av Vibbedille — mars 4, 2010 @ 9:51 pm

12.
Wow! Flott at du har fått den ferdig, gratulerer! Jeg har også en kranglete Marius liggende. Den ble påbegynt nå like etter jul -satser IKKE på å bruke tre år, men hvem vet -vi er for tiden ikke på talefot

Kommentar av Vibeke — mars 4, 2010 @ 10:08 pm

13.
Gratulerer! Jeg strikket mønsterborden frem og tilbake. Stress, men det svarte seg.

Kommentar av lise — mars 4, 2010 @ 11:31 pm

14.
Gratla!!!

Kommentar av Sol — mars 5, 2010 @ 9:46 am

15.
Den ble jo kjempefin. Du er så fin i den atte’

Kommentar av Anne Marie — mars 5, 2010 @ 7:32 pm

16.
Jeg har det samme problemet med min… Den ser jo bare så fin ut på bildet men blubbe er det man blir i den. Og selvom jeg la på 10 cm på lengden så føler jeg fortsatt at jeg må dra i den…

Kommentar av Renate — mars 5, 2010 @ 8:24 pm

17.
Jeg synes den ble kjempefin på deg, og noterer forøvrig at heller ikke jeg vant konkurransen
Kos deg med planleggingen av nytt prosjekt til deg selv….

Kommentar av Elisabeth — mars 6, 2010 @ 10:21 am

18.
Så flink og tålmodig du har vært
ha en fin dag
Myr

Kommentar av Myr — mars 17, 2010 @ 2:14 pm

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden