torsdag 1. mars 2012

Vis meg din Figgjo

Det skrev frk. Eplegrøt, og som den figgjoelskeren jeg er må jeg selvsagt vise frem mine.

Jeg har tre Figgjoserviser. Det som brukes aller mest er rete som jeg samlet på mens vi rehabiliterte huset. Frokostservise med noen suppeskåler. Jeg er fortsatt på jakt etter mer og kopper er det jeg mangler mest av.




Jeg var så heldig å få kjøpe middagsservise til tolv i Clupea av en kollega. Perfekt for meg som har blått som favorittfarge.


Og Folklore suppeservise til seks som jeg fikk av en hyggelig bloggleser er en virkelig skatt.


Og for ikke å glemme frukttallerknene. Absolutt ikke min stil, men så fulle av barndomsminner at de bare blir vakre. Mormor har disse og der var det alltid kamp om druetallerkenen. Våre er arvet av mannens farmor.



I tillegg har jeg mange flotte funn i både Granada, Bingo, Krokus, Safran og litt til. Det er alltid plass til litt Figgjo i skapet. (Om mannen er like enig er jeg usikker på.)


Vil du se flere Figgjo-godbiter kan du sjekke her.

Etiketter: ,

10 Kommentarer:

Klokken 1. mars 2012 kl. 17:22 , Blogger deconordic sa ...

Veldig fin blåfarge! Herlig med litt nostalgi også :)

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 18:55 , Blogger Hauge sa ...

Fiiine

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 19:16 , Blogger My Dream sa ...

så fint figgjo du har... jeg har bare en kopp jeg... :/ liker det veldig godt... :)
Kankje jeg skal delta med det lille vi har?? ;)

Ha en fiiin kveld. :)

Klems Diana.

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 20:06 , Blogger bamsemums/Wenche sa ...

Så flott det frokostservise var! Jeg har noen deler av Saga, men det blir ikke så mye brukt.

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 20:46 , Blogger Rosehagen sa ...

Her var det mye vakkert;)

Ha en flott marskveld;)

Klem fra Ann-M.

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 21:47 , Blogger Veronika sa ...

Flotte! Min favoritt er nok det lyseblå:) Ditt brune folklore vekker minner om frokostene hos mormor og bestefar da jeg var lita jente:)

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 23:05 , Blogger high house then radio sa ...

Heldige du som har så mye fint:) Figgjo har noe for enhver smak og stil. Folklore-serviset henter fram barndomsminner hos meg:)

 
Klokken 1. mars 2012 kl. 23:13 , Blogger Vivvi sa ...

Hjelpes!!! Det blå servise var jo helt nydelig!!!
Elsk!!

 
Klokken 2. mars 2012 kl. 08:02 , Blogger 24 sa ...

så mange flotte serviser :)
god helg til deg og dine!

henriette

 
Klokken 4. mars 2012 kl. 12:03 , Blogger Øyeblikk sa ...

Å så koselig :) Clupea har mamma også, og mormor hadde dei og. No har mamma alle, så dette er jo barndomsminner for meg. Folklore hadde me salt, pepper og sukker skål i, husker eg.

Klem Eli

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden