mandag 16. april 2012

Tørre fakta om gutterommet - og knagg-SDS

Takk for alle de hyggelige kommentarene på gårsdagens innlegg. Det kom en del spørsmål, så jeg tar en faktapresentasjon i dag.

Nattbordet (og flere andre ting) er malt i noe som i utgangspunktet var en egenblandet farge. Lik farge er blandet med Butinox colorsystem, hvit base BS008 OK0011/2.

Stolen er fra Åhlens.


Hyllen som lekene står i er BESTÅ fra IKEA. Som dere ser har vi (mannen) tilpasset den ene av hyllene til vegglengden.

Saccosekken er fra loppis og plansjen på veggen er fra skolen jeg jobber på.



Bokstavknaggene er samarbeidsprosjekt mellom mannen og meg. Jeg tegner og forklarer, han gjennomfører. Jeg har dessverre ikke underveisbilder, men skal tegne og forklare så godt jeg kan.




Du trenger: Papir, blyant, saks, kryssfiner, stikksag, pussepapir (ulike typer), grunning, maling, knagger (husk at bokstaver som A og R trenger to), gjennomgående skruer og muttere, monteringslist (om du ønsker det).


1. Tegn bokstavene på papir. Bestem hvor høye/brede du vil ha dem. Våre er 24 cm høye og hele knaggrekka er 93 cm lang.

2. Legg papirmalene på kryssfinerplata og tegn rundt.

3. Sag ut bokstavene med stikksag.

4. Puss godt alle kanter og flater. Først med grovt pussepapir, senere med fint.

5. Grunn og mal bokstavene i ønsket farge.

6. Skru på knagger nederst på bokstavene med gjennomgående skruer og mutter.

7. Vi har gipsvegger og har derfor montert bokstavene på en list i veggfargen slik at vi bare trenger å skru to hull i veggen (fortrinnsvis i stendre).

De gjennomgående skruene er like dype som monteringslista slik at knaggrekka henger beint. Jeg har brukt møbelknotter bakpå skruene for å skåne veggen.


Kom gjerne med oppfølgingsspørsmål om noe er uklart. Alt høres så greit ut i mitt hode, nemlig, når ideen er min egen.

Etiketter: ,

8 Kommentarer:

Klokken 16. april 2012 kl. 15:09 , Blogger Strikkelise sa ...

Stilig rom, og veldig flott navn, da! :)

 
Klokken 16. april 2012 kl. 15:30 , Blogger Unknown sa ...

tøff knaggrekke da, nais!!
fint rom ellers og ;)

 
Klokken 16. april 2012 kl. 15:59 , Blogger Elisabeth sa ...

Utrolig fint rom. Og knaggrekken gjorde hele rommet komplett!

 
Klokken 16. april 2012 kl. 16:21 , Anonymous DagensInteriør sa ...

Så smart! Freshe farger gjør seg virkelig (:

- L

 
Klokken 16. april 2012 kl. 17:26 , Blogger tonje boganes sa ...

Nydelig rom! Likte veldig godt bokstavrekka! Takk for tips!
Ønsker deg en fin dag!
Klem Tonje

 
Klokken 17. april 2012 kl. 00:14 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Kjempeflott rom i glade farger. Den knaggrekka var råkul, et heldig samarbeidsprosjekt.

 
Klokken 17. april 2012 kl. 09:02 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

Hvor bestiller jeg?;-)

 
Klokken 23. april 2012 kl. 21:11 , Blogger Fru Thronsen sa ...

Tjo ho for en flott knaggrekke!!!
Kanske det er noen snupper i funkishuset som Fruen skulle laget en slik til... Love it!!

Legger meg til som følger og sjekk gjerne ut Fruens blogg;)

Klem Fru Thronsen

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden