søndag 10. juni 2012

SDS - lag din egen benk/krakk

Prosjektet fra tidligere i uka har blitt lys turkis og er klart til bruk. Prototypen på en benk laget i rester. Foreløpig står den i stua og sprer fargeglede.


Jeg har laget en slags steg for steg bruksanvisning.

Du trenger:

- 2 meter 2"x 8". (Mannen mener at man vanligvis får kjøpt dem i firemeters lengder, så da har man enten til to små eller en større benk.) Husk å kjøpe trykkimprengnert om du skal bruke det utendørs.
- 81 cm 2"x 3".
- borr, skruer og skrumaskin


1. Legg setet på benken ned på bakken med sitteflaten ned.
2. Mål slik at bjelken i 2"x 3" midt på setet. (Bilde 1 i montasjen)
3. Borr og skru fast. (Bilde 2)
4. Sett beina inntil bjelken på 2"x 3" og borr og skru fast. (Bilde 3)
5.Sett benken på beina og borr hull til tre skruer av type lang.Skru fast. (Bilde 4)

Om dette virker uklart er det bare å spørre. Jeg skal prøve å finne mine pedaogiske evner et sted inni permisjonståka.


Så kan du male eller beise eller bare la benken være i ubehandlet. Ditt valg.




Lykke til!

Etiketter: ,

12 Kommentarer:

Klokken 10. juni 2012 kl. 21:27 , Blogger Valheim gard, landliv i Ryfylke sa ...

Så tøff den blei !
Kjempe fin farge :)

Klem Birgit

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 21:41 , Anonymous Anonym sa ...

Tøff benk! Og teppet ditt likte jeg veeeldig godt, er det lov å spørre hvor det er fra..?
Siw

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 21:43 , Blogger marie sa ...

Siw: teppet er fra Living.

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 21:51 , Blogger Tulip sa ...

Fantastisk flott benk, og så enkelt laget. Jeg er imponert, og tar meg selv i å sitte å kikke rundt i rommet og se hvor jeg kan lage noe selvsnekret!!!
Takk for inspirasjonen, her blir den kanskje en hjemmesnekret bokhylle;)

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 22:02 , Blogger Mari sa ...

Knalltøff :)
Nydelig farge du har malt den i :)
Du er jammen kreativ!
Ha en fin kveld

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 22:15 , Blogger Pink lady sa ...

Den ble helt rå! Og nydelig farge! Du er flink!

Ønsker deg en flott ukestart:)

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 22:24 , Blogger Små hverdagsglimt sa ...

Så fin benk, og ikke minst for en flott farge! Passet godt inn hos deg:)

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 22:34 , Blogger Ingeborg sa ...

Nydelig krakk i den nydeligste farge:)

Fin ny uke til deg:)

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 23:21 , Anonymous Anonym sa ...

Den krakken er helt super! Og fargen er så fin! Den var jo kjempefin i stua, da! Sånne krakker kan man aldri få nok av, de kan jo brukes til det meste. Nå fikk jeg lyst til å lage en lik, vi har mange benker, men får alltids plass til noen flere. Klem fra Anne.

 
Klokken 11. juni 2012 kl. 00:09 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Tøff benk! Den kan jo flyttes inn og ut alt ettersom.

 
Klokken 11. juni 2012 kl. 10:16 , Blogger Precious Home sa ...

Så utrolig fin benk! Elsker fargen:) Hva er fargekoden eller navnet?
Vurderer nye benker til spisestuen, men er fortsatt i tenkeboksen;)

Ha en fin dag!

 
Klokken 11. juni 2012 kl. 13:47 , Blogger Hege Morris sa ...

Veldig imponert over alle disse fine DIY prosjektene! Så snill du er som legger ut forklaring! Ønsker meg en benk.. hihi! Tror jeg må prøve å lage en. ha en fin ny uke. klem Hege

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden