mandag 7. april 2014

Lag din egen kasse - DIY

Eller la noen lage den til deg. Jeg foretrekker det siste. Det er ikke det at jeg ikke kan selv, jeg underviser jo i sløyd. Det er bare det at han som bor med meg liker å snekre (mener jeg bestemt).


Kassen kan lages i den størrelsen du trenger, både høyde, lengde og bredde. Og den er rimelig å lage. Vi lager dem i forskalingsbord og kjøper hjul på Jula. Husk at om du skal ha dem ute må du kjøpe terrassebord eller andre materialer som tåler å stå ute. Bruk også skruer og hjul som er ment for utebruk.

Arbeidstegningen ser omtrent slik ut:


Og blir slik:


Du trenger:
6 planker i gitt mål til langsidene
6 planker i gitt mål til kortsidene
4 hjørnestolper i samme høyde som kassen er målt til å bli
x antall plank til å lage bunn av (jeg liker at bunnen følger kortsida - estetikk)
skruer
borr til å forborre alle hull slik at treet ikke sprekker
fire hjul
evt maling/olje/beis

Følg arbeidstegningen over.


Til utebruk:


Og innendørs:


Spørsmål besvares selvsagt!

Og om du trodde jeg hadde lagt ned bloggen så stemmer det ikke. Jeg har bare gått meg vill i diverse elevtekster og finner nok ikke veien helt ut før i midten av mai. Hardt arbeid å være tiendeklasselærer.

Etiketter: , ,

3 Kommentarer:

Klokken 17. april 2014 kl. 12:37 , Anonymous Jeanette sa ...

Kjempefin blogg! Veldig bra utekasser. Vurderer å lage noen selv til å ha ute. Ha en riktig så god påske!

 
Klokken 6. mai 2014 kl. 10:05 , Anonymous Anonym sa ...

Så kjekt at du legger ut fremgangsmåte! Tror jammen jeg skal få mr. Man til å lage både telt og kasser!
Klem fra en tidligere elev :) ( fra den gang du var nyutdannet og vi var en gjeng klin umulige... ;) )

 
Klokken 8. mai 2014 kl. 18:41 , Blogger marie sa ...

Nå ble jeg nysgjerrig, anonym. ;)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden