torsdag 19. mai 2011

DIY - blomsterkasser på hjul

Etter at vi laget terrassene våre har vi mye kapp igjen. Siden jeg (vi) lider av kan-ikke-kaste-syndromet, har vi lagret hauger med rester i sibirsk lerk. Forrige helg fikk jeg det for meg at vi trengte blomsterkasser på hjul. Jeg instruerte og mannen snekret. Så DIY er kanskje ikke den rette forkortelsen. Mer LYHDIFY = Let Yoyr Husband Do It For You.

I dag har jeg skrudd hjul på kassene og plantet en baby. I morgen tror jeg at jeg skal prøve på å plante andre ting. Fortrinnsvis noe som ikke kryper ut av kassen hele tida.

Du trenger terrasbordkapp, sag, skruer, skrumaskin, hjul (vi kjøpte på Jula).

1. Man trenger terrassebord i ulike lengder. Legg dem i hauger etter lengde slik at du får utnyttet dem best mulig. (Etter å ha snekret fire kasser satt vi igjen med to plank på ca 50 cm. Ikke verst.)



2. Bestem deg for hvor mange bord bunnen skal være før du kapper. Da slipper du å dele bord i to, eller jukse. Vi måtte jukse på den første kassen.



3. Kapp til hjørnelister slik at du har noe å feste på.



4. Når sider og bunn er skrudd fast skrus hjulene på.



5. Og så kan man plante babyen i kassen.


Da gjenstår det å plante annet enn babyer i dem.

Etiketter: ,

11 Kommentarer:

Klokken 19. mai 2011 kl. 21:52 , Blogger MiMa sa ...

Akkurat sånne har jeg sett for meg på min veranda - nå fikk jo mannen min en super bruksanvisning, kjekt med sånne LYHDIFY:) og veldig søt baby du har plantet! ( før jeg kom til bildene lurte jeg faktisk på hva slags plante/blomst en baby var, hahaha!)

 
Klokken 19. mai 2011 kl. 22:10 , Blogger Høytrykk sa ...

LYHDIFY - den liker jeg! Og så liker jeg kassene. Fine! Plante en baby ja. Mon tro hvordan vekstforholdene for en baby er ute i norsk sommervær...

 
Klokken 19. mai 2011 kl. 22:12 , Blogger smileull sa ...

Hehehe! Bare babyen ikke slår rot, skulle det vel gå ganske greit. Veldig fine kasser!

 
Klokken 19. mai 2011 kl. 22:14 , Blogger Lin K sa ...

Ja, da har jeg endelig fått den rette beskrivelsen til prosjektene våre i SkippertaksHuset også! Jeg er nemlig veldig god til å planlegge dem, men helt avhengig av LYHDIFY :D

Utrolig kjekt å få brukt opp restematerialer, helt etter mitt hjerte dette prosjektet. Blir spennende å se hvor fine de blir når du har plantet noe som ikke kryper utav.

 
Klokken 19. mai 2011 kl. 23:05 , Blogger Blått til lyst sa ...

Veldig flotte, tøffe, røffe og funksjonelle kasser!
Men du, det der med babyplanting synes jeg du skulle holde fast ved. Jeg, f.eks. ønsker meg veldig barnebarn og det ville være flott å få en kasse med babyspirer *S*
Likevel - lykke til grønne og blomstrende planter - for babyens skyld: spiselige sådanne... - Liv

 
Klokken 19. mai 2011 kl. 23:07 , Anonymous ohelene sa ...

Flotte bilder og inspirerande prosjekt - som vanleg! *kikkar ut på eigen terrasse*

 
Klokken 20. mai 2011 kl. 09:15 , Blogger FlorasFrue sa ...

Kjempesmart - og veldig fine:))

 
Klokken 20. mai 2011 kl. 14:00 , Blogger Fru Keilegavlen sa ...

Kjempesmart! Flotte kassar!

 
Klokken 20. mai 2011 kl. 14:22 , Anonymous Felisi sa ...

Flotte kasser! Og smart med hjul på, det har ikke våre...

 
Klokken 20. mai 2011 kl. 20:43 , Blogger Anne sa ...

WOW!!! De var fantastisk fine :-) (Hvis du får mange avleggere av den babyen kan jeg godt kjøpe en) :-)

 
Klokken 23. mars 2014 kl. 11:53 , Anonymous Jeanette sa ...

Kjempefine kasser. Kjekt å bli inspirert og få nye ideer. De ble veldig bra :-)!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden