tirsdag 1. november 2011

En virkelig skatt kom med posten

Da jeg gikk omtrent i sjette klasse lånte jeg ei julebok på biblioteket. Hannas julebok het den og handlet om Hanna som ble syk i førjulstida og skrev dagbok. En kalenderbok. Jeg husker at jeg likte boka veldig godt som barn og lånte den flere ganger.


For Femten år siden ble jeg mamma for første gang. Til en Hanna. Og jeg fant ut at Hanna måtte selvsagt ha Hannas julebok i sin boksamling. Lettere sagt enn gjort, fant jeg ut


Etter å ha trålet bruktbokhandlere, loppis, Fretex og diverse andre steder i mange år var jeg nær ved å gi opp. Hannas julebok var ikke å få tak i. Dog lånte vi den flere ganger på folkebiblioteket og de senere årene av min skoles juleboksamling.



For noen år tilbake fortalte jeg til Marita at jeg jaktet på boka. Og snille Marita kastet seg ut i jakten med meg. Og forrige helg fikk jeg en melding på Facebook: Kryptisk: Jeg har noe som du ønsker deg og som jeg gjerne vil at du skal ha. Gjett hva! Tenk at Hannas julebok har flyttet inn hos oss! Søte, snille Marita! Nå er vi klare for jul!

Etiketter:

5 Kommentarer:

Klokken 1. november 2011 kl. 12:39 , Blogger Frk.Virrum sa ...

ja, nå kan det bli jul.
Om en måned!
Så gøy at du fikk tak i boka!

Klem
Ps. Smørblid igjen i dag, alstå!

 
Klokken 1. november 2011 kl. 12:50 , Blogger Haust sa ...

Å - denne er så koseleg! Trur eg må sjå om den finst på biblioteket vårt enno...

Fortsatt god tysdag til deg!

 
Klokken 1. november 2011 kl. 14:25 , Anonymous Rubia sa ...

Så koselig at du fikk tak i den til slutt!

 
Klokken 7. november 2011 kl. 17:47 , Blogger Hanne sa ...

Åh, så flott at du fikk tak i boka! For noen år siden leita jeg flettene av meg på jakt etter "Gravemaskinen Gunda", som jeg ville gi til min voksne stedatter. Det var ikke lett, men til slutt fikk jeg has på den.
Pludrehanneklem

 
Klokken 21. november 2011 kl. 19:19 , Anonymous Marita sa ...

Heisann, bare koselig. Det gikk jo sport i å finne akkurat den boken, 3 år har jeg lett :)
Og jeg tar meg i å lete ennå, rart det der....

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden