torsdag 16. august 2012

SDS -lag en benk av pallekarmer

Jeg har lenge kikket på disse pallebenkene. Frokostterrassen vår har nemlig manglet det lille ekstra (egentlig alt). Dog, i all min praktiske sans, synes jeg pallesofaene har for mange hulrom hvor blader og rusk og rask kan sette seg fast. Jeg liker lett vedlikehold, nemlig. Da vi var i Italia satt jeg og småskriblet og plutselig hadde jeg funnet ut hva jeg trengte. En sofa av pallekarmer og med sete av terrassebord. Og den heldige som fikk lage den? Mannen, selvsagt! Lucky boy!


Du trenger:

to pallekarmer (var vanskeligere å få tak i enn jeg trodde, men den snille sjefen på Biltema Haugesund reddet meg)
terrassebord
fire kraftige bjelker med samme bredde som høyden på pallekarmene
sag, skruer, skrumaskin og beis i ønsket farge

Beis karmene og sett dem ved siden av hverandre.



Lag setet som vist på tegning. Husk at terrassebordene skal gå like langt ut som karene, altså lenger ut enn bjelker i forkant.


Sett setet ned i karmene og vips så har du en sofa.



Slik ser setet ut.

Hos oss ble det en smal stripe igjen mellom benk og rekkverk, så vi har (handymannen) laget en tilpasset blomsterkasse fylt med barlind, klematis, roser og prestekrager.



Veldig fornøyd med fargen på benken sett sammen med kledningen i sibirsk lerk.

Etiketter: ,

8 Kommentarer:

Klokken 16. august 2012 kl. 19:51 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Superfint!
Og jammen misunner jeg deg denne hanymannen vel så mye som selve terrassen!
;-)

 
Klokken 16. august 2012 kl. 20:57 , Blogger Ingeborg sa ...

Så fint det ble:) Gode ideer + en handyman er en god kombinasjon:)

 
Klokken 16. august 2012 kl. 21:13 , Blogger Hauge sa ...

imponert over den handymannen din! min handymann må få lære av din, trur eg.
(sjølv om muligens det største problemet er sansen for ideane mine..!)

 
Klokken 16. august 2012 kl. 21:57 , Blogger s h i n e d e s i g n sa ...

For en god ide! Syns det ble utrolig praktisk og fint også. Well done :-)

 
Klokken 16. august 2012 kl. 22:56 , Blogger Tulip sa ...

Smart sittebenk, du! Veldig fin, og ja; helt enig med deg ang løv som legger seg i hulrom i utemøbler...Irriterende!
Men denne var kjempesmart!

 
Klokken 16. august 2012 kl. 23:58 , Anonymous Anonym sa ...

Luckey girl - vil nå jeg si;-)

Hilsen Veronica villa wegner

 
Klokken 18. august 2012 kl. 12:48 , Blogger Unknown sa ...

Kjempestilig!! :)

 
Klokken 20. august 2012 kl. 11:32 , Anonymous Anonym sa ...

Kjempfint! Nydelig samplanting i "blomsterkassen"! Ingjerd

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden