søndag 4. desember 2011

4. desember - en stjerneavbefaling

 I går var jeg en liten butikksnartur da jeg skulle hente femtenåringen. På Europris så jeg noe, som for meg virket å være genialt, enkel julepynt. Og pen. I naturmaterialer. Finerplater med ferdig utstansede stjerner. Billige var de også. For godt til å være sant. Det var seks stjerner på ei plate og jeg rasker med meg to. En til Nine og en til meg. Det måtte jo være fin kosehobby til mor-datterkvalitetstid, tenkte jeg.



Å få selve stjernene ut var enkelt. Hui hei hvor det går! Kanskje jeg burde ha kjøpt dobbelt så mange plater? Så begynte utfordringen (legg merke til ordvalget, vi skal ikke være problemfokuserte). Jeg fant frem stikkepinner som sikkert var geniale til å trykke ut de små finerbitene med. Geniale var å ta hardt i, og den ellers så tålmodige Nine gav seg fort. Dette var definitivt ikke kvalitetstidaktivitet. Mor var seigere, fikk noen til å hente speiderkniven og jobbet videre mens hun småfreste, sa mindre pene ord og forbannet hele greia. Det har vært bedre stemning i Marieheimen. Trettenåringen overtok Nines prosjekt og flikket med speiderkniven til det så slik ut:


Mor sjøl fikk to som så greie ut på forsida og mindre pene ut på baksida. En ødelagt og en kondemnert. Og plate nummer to, jo den er urørt. Kanskje blir det julegave til noen vi ikke liker. Eller kanskje jeg skal ta den med tilbake på Europris og bytte i en marsipangris. Å spise en slik kan jeg garantere at jeg mestrer.



Dont try this at home, tror jeg er passende her. Og ikke alt som ser enkelt ut er det. Det positive får være at vi fikk opptenningsflis til vedovnen.



Mvh hissig, sur og fresende Marie

PS: Jeg vil gjerne presisere at jeg vet at avbefale ikke er ett ord i ordlista. Likevel bruker jeg ordet. Fordi jeg liker å leke med språket, fordi jeg synes at det er kjekt å lage ord som minner om ord som betyr noe og fordi ord som ikke betyr noe er moro også for voksne damer på trettiåtte. Bare slik at de som reagerte på det sist jeg brukte det kan slappe av.

PS2: Gled dere til i morgen og gavedrysset fra Amundsenspesial!

Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 4. desember 2011 kl. 11:16 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Hehe..itj saint? Det var vel opptenningsflis det skulle være da. Klapp deg selv på skuldra :)

 
Klokken 4. desember 2011 kl. 11:37 , Blogger CosiFanTutta sa ...

Ja, dettte så jo POSITIVT utfordrende ut, hehe :)

 
Klokken 4. desember 2011 kl. 13:27 , Blogger amylin sa ...

Huffda! Så utrolig kjedelig!

 
Klokken 4. desember 2011 kl. 15:31 , Anonymous Mona sa ...

Syns ordet var veldig treffende jeg! I overskriften trodde jeg det var en skrivefeil, men skjønte at det var rett og slett en AVbefaling av dette produktet :) Uff, trasig, men det var morsomt å lese innlegget da iallfall ;0)

 
Klokken 4. desember 2011 kl. 22:49 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Huff og huff, ikke akkurat koselig juleverksted med dombjeller i bakgrunnen. Avbefale er et flott ord.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 15:13 , Anonymous Frk.Badegakk sa ...

Hahaha.... Takk for avbefalinga. Så ut som noe skikkelig herk!

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 15:58 , Anonymous Liv-Toril sa ...

haha

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden