tirsdag 29. november 2011

Det var en gang ett tre som ville bli julekalender - SDS

Uvanlig tidlig, til Marieheimen å være, er julekalenderen klar. Utseende er nytt, innholdet det samme.


På selve treet henger det små lapper med aktiviteter, ting vi skal gjøre. I år som i fjor som årene før.


Under treet ligger det noen gaver til dager som ikke har aktivitet.


Egentlig hadde treet vært penest på gulvet, men med lillebror i hus er det ikke akuelt. Om treet skal holde helt til 24. desember.


Da er det bare å vente på 1. desember og kanskje det vil bli bedre fotolys snart. Det er helt umulig å få klare bilder. Selv midt på dagen.

Vil du lage ditt eget tre?

Du trenger:
6 trestokker i ulik lengde
borr
tau
noe til å sette treet i
tre badehåndkler til å stive av treet i bøtta
avispapir
mose

Legg stokkene som på tegningen. Den vertikale underst. Borr gjennom begge stokkene og trekk tau gjennom. Jeg brukte stoppenål og husholdningstau først. Så brukte jeg mer rustikk tau oppå. Surr godt.

Jeg rullet tre badehåndkler rundt stammen og skviste alt nedi bøtta. Krøllet avispapir oppå og la mose på toppen.

Treet kan pyntes med hva som helst og passer fint på trappa hos dem som ikke har nordavinden rett på (da fortrinnsvis uten kalender).

Etiketter: , ,

9 Kommentarer:

Klokken 29. november 2011 kl. 18:44 , Blogger Lisette sa ...

Føste gang jeg er innom deg, og her likte jeg meg. Mye fint og se/lese på...har lagt meg som følger hos deg! Ses innom hos meg neste gang?

 
Klokken 29. november 2011 kl. 19:12 , Blogger  sa ...

For en fin og kreativ kalender! Så spennende å ha mange aktiviteter i desember, istedenfor så mange gaver. Så gøy at du legger ut "oppskrift" slik at andre også kan prøve seg ;)

Jeg synes bloggen din er utrolig fin og kommer nok snart tilbake :)

 
Klokken 29. november 2011 kl. 19:15 , Blogger Whitebite sa ...

den var bare dritkul!!

 
Klokken 29. november 2011 kl. 19:37 , Blogger MiMa sa ...

Herlig, heldige barn:)
Og jeg elsker den tapeten din, smashing!
Ha en fin kveld:)

 
Klokken 29. november 2011 kl. 19:55 , Anonymous Anonym sa ...

Genialt!!!! Mangler bare litt furunålslukt...hehe, men det kan du jo bare spraye på:)

Du er kreativ så det holder!

 
Klokken 29. november 2011 kl. 21:22 , Blogger high house then radio sa ...

Stilig tre! Og imponerende med aktivitetskalender - det krever alltid litt ekstra å gjennomføre:)

 
Klokken 29. november 2011 kl. 22:24 , Blogger Ingvild sa ...

Kult tre :) og gøy med DIY ! Jepp jeg fant krematatori på apoteket og nå ligger den første lille ladningen med Pepperkakefuglehus til tørk på kjøkkenbenken ;)

 
Klokken 30. november 2011 kl. 11:01 , Blogger Irene sa ...

Kjempefin kalender!

 
Klokken 30. november 2011 kl. 23:48 , Blogger Heather sa ...

This is so beautiful, what a great idea for an Advent calendar!~

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden