mandag 5. desember 2011

5. desember - helt i 100 000 med gave fra Amundsen Spesial

Da var det tredje uka med 100 000-feiring og denne gang er det Amundsen Spesial som gir en gave til en av mine lesere. En gave med smaken og lukten av jul.

Amundsen Spesial har foreløpig bare rl-butikk. En i Haugesund Sentrum og en på Oasen Storsenter på Karmøy. Og torsdag til søndag denne uka har de egen butikk på Julemarkedet i Haugesund.


Kaffe, te, oljer, sjokolade (jeg går alltid fem på når jeg stikker innom), ost, kortreist mat, kopper og kar, nøtter og frukt. Og mye, mye mer. Nam.



Amundsen Spesial er full av inntrykk for sansene. Himmelske lukter, øyegodteri så det holder, en umiddelbar lyst til å ta på de flott presenterte varene og vidunderlige smaker. Og er det en høytid hvor sansene står i høysete så er det jula. Lukten av kaffe, smaken av sjokolade, pent dekket bord. Tente lys og stemningen rundt bordet.


Fra Amundsen Spesial har vi fått disse fantastiske godsakene. Brente mandler, olivenolje, julete, tesil, søtt krus fra Falby, smørmalt og julekaffe. Noe for enhver smak og sans.

Så hvordan kan herligheten bli din?

1 lodd for  skrive en kommentar hvor du forteller om den smaken og/eller lukten som er jul for deg.
2 lodd for å følge Amundsen Spesial på FB. Gå inn her og trykk liker.
2 lodd for å linke til gavedrysset i bloggen din eller på FB. Bruk bildet over her om du lenker i blogg og url på FB.

Altså fem lodd til sammen.

Husk å skrive mailadresse om du ikke har egen blogg slik at jeg får tak i deg.

Trekning fredag 9. desember. Formiddag, denne gangen.

Om du vil følge mariefriis som følger eller på FB er du selvsagt velkommen til det. Dog denne gang uten ekstra lodd.



Etiketter: ,

67 Kommentarer:

Klokken 5. desember 2011 kl. 13:57 , Blogger toneab sa ...

Deilig gave :) Kommentar og følger på FB :) 3 lodd kanskje !

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 14:01 , Blogger Inger Marie sa ...

Så herlig gave Bente:)) Følger Amundsen på FB og har skrevet kommentar her;) Og legger link på bloggen min:) Når pinnekjøttet er på kok og du kjenner den herlige lukten, da er det jul:) Ellers brenner jeg kongerøkelse i hele adventstiden lukten av det er JUL:)) Ha en fin dag Bente!! God klem

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 14:45 , Blogger Ane sa ...

5 lodd til meg. Har linket på facebook, og liker facebook siden til Amundsen Spesial. ;) Julelukt/smak for meg er pepperkaker, klementiner, kanel og nellik. ;)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 14:55 , Blogger Laila sa ...

Julelukt for meg er granbar, klementiner og julete :-D Koselig! Jeg tar 3 lodd og håper på vinnerlykke!
God førjulstid!
Laila
lai-ola@online.no

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 14:59 , Blogger Ragnhild sa ...

Når juletreet er i hus, DÅ luktar det jul :) Men kombinasjonen kongerøkelse og mandarin er fint no i adventstida. Eg tar tre lodd :)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 15:21 , Blogger eventyrLise sa ...

Jeg klinker til med 5 lodd.
Lukten som er jul for meg er pepperkaker og klementiner. Da får jeg julestemning :)

Har linket på fb, og liker. mariefriis er jeg allerede liker av ;)

God mandag!

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 15:39 , Blogger ingrid sa ...

Pinnekjøtt og lukten av juletreet er julelukter for meg-
tar 3 lodd for kommentar og liker på fb

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 17:44 , Blogger Hauge sa ...

Tre lodd på meg:)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 18:03 , Blogger Høytrykk sa ...

Klementiner og svibler er julelukta for meg. Fin gave, og jeg tar ett lodd.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 18:29 , Blogger swimzy sa ...

For en fantastisk gavedryss...her vil jeg være med på full pott, 5 lodd :)

Lukten av pepperkaker og gløgg er jul for meg!

klem fra swimzy
http://swimzy-lykke.blogspot.com/2011/12/stort-gavedryss-hos-mariefriis.html

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 18:42 , Blogger Anne sa ...

Tusen, tusen takk for knallfin krone :-) Veldig lurt med borrelås, da passet den både til han på 3 og han på 37 ;-) Jeg tar 3 lodd.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 18:44 , Blogger metanoia sa ...

fant deg gjennom nib's & jaggu glad for det. kjempefin bloggdu har da så blir kjekt å følge deg videre :)
eg prøver lykken med 5 lodd ... (linker i bloggen min og liker på fb) og lukt av krydder, gløgg, pinnekjøtt og mandariner er jul for meg :D

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 18:56 , Blogger Haust sa ...

Oi, det er mange lukter som er jul for meg, men pinnekjøtlukta og duft av granbar kjem temmeleg høgt på lista. :)
Eg tar gjerne eit lodd...

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 19:44 , Blogger Charlotte sa ...

Lukten av jul for meg er såklart pinnekjøtt,gran,nyvasket og klementiner.*MMM*

Ellers så tar jeg full pott her med 5 lodd og håper på litt vinnerlykke:)
Ha en flott uke.
Klem Charlotte/Amaroso

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 19:50 , Blogger Hanne sa ...

Da har jeg delt og trykket liker. For meg er det jul når jeg kjenner lukten av gløgg. Ingenting er som å sitte i en varm stue med en kopp gløgg.

Da håper jeg at jeg vinner med 5 lodd.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 20:03 , Blogger The Rose Hypnosis sa ...

Amundsen har bare sååå mye godt! Blir gjerne med på gavedrysset! :)

Lukten av granbar er absoluttjul for meg! Men også duften av nybakte kakemenn gir meg den deilige julefølelsen :) Smaken av julebrus, pinnekjøtt og kakemenn er jul.

Tar fem lodd, da jeg liker, anbefaler og har skrevet kommentar! .:)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 20:25 , Blogger Størstepia sa ...

For en nydelig butikk!!
Lukter nesten igjennom skjermen her:-)!

Jul for meg blir det når jeg lukter nellikspiker i appelsinen, eller når vi brenner røkelse. Med de luktene og litt julemusikk, så er julen reddet:-)!

Jeg linker på bloggen også, så da trekker jeg 3 heldige lodd!

Klem fra størstepia

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 20:30 , Blogger Venke Synnøve sa ...

Eg like amundsen på fb, så då tar eg 3 lodd. Det som lukte aller mestjul for meg er klementiner.Allerede i oktober kan ein få julestemning av klementiner :) Ha ein fin kveld vidare!

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 20:38 , Blogger Pink lady sa ...

Lukten av pinnekjøtt :) 3 lodd! ;)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 20:44 , Anonymous Pia sa ...

Ah, jul for meg er lukten av julemiddagen på julaften, lukten av badstue, lukten av kanel blandet med nellik og lukten av gløgg. Så mange lukter sender meg rett til jul på en, to, tre. <3 Juuuul! <3

3 lodd!

Ha en flott uke!
Vennlig hilsen Pia.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 21:40 , Blogger Solveig sa ...

Å så flotte bilder du har tatt hos Amundsen ... kjenner lukta rive i neseborene jeg ... tar ett lodd denne gang. Må visst huske å stikke innom å kjøpe litt ekstra julegodterier og hilse på før jul :-)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 21:40 , Anonymous Cathrine sa ...

5 lodd på meg også! :) Lukten av jul er blandingen av peis, duftelys og lukten av mandarin :)Men anbefaler alle å stikke innom Amundsen sin butikk, for den lukten som er der er MAGISK! Uansett årstid! <3 Ønsker dere alle en fredfull og god jul. Mvh Cathrine :)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 21:49 , Blogger Cecilie sa ...

Tar heile 5 lodd. Har linka på facebook, og liker Amundsen fra før av (kven gjer vel ikkje det;-) og for meg er pepperkaker definnitivt den lukta og smaken som gir meg mest julefølelse.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 21:59 , Blogger Merete N sa ...

Hei , såg link til gavedrysset ditt på FB siden til Amundsen, og vil gjerne være med på dette. Jul for meg er lukten av mandariner, og på selve julaften når pinnekjøttet er på kok :) Yummie, vann i munnen bare ved tanken. Er liker av Amundsen, og deler innlegget på FB, så 5 lodd på meg.
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:04 , Anonymous Kjersti :) sa ...

Finaste giveawayen dÅ! 3 lodd på meg:)

Julelukt ja...det er fleire på lista mi. Grønnsåpelukt, lukten av pinnakjøtt og kålerabistappe, kanelte og marsipan!! Mmm... eg gledar meg til jul!!

Min mailadr er hellokittyen@hotmail.com

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:05 , Blogger Sissel sa ...

Julelukt for meg er skrelling av klementiner, diverse kakebakst og herlige dufter av krydderlys og røkelse.

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:12 , Anonymous Anonym sa ...

5 lodd
jul er pepperkaker og klementiner
ilove_you27@hotmail.com

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:15 , Blogger Lina sa ...

Så fin premie! :)

julelukt: granbar, pinnekjøtt på kok & mandarinskrelling ;)

julesmak: Mamma sitt deilige julebrød ♥

Eg tar 5 lodd!

klem Lina

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:54 , Anonymous Linda Karin sa ...

5 Lodd :)
Jeg elsker lukten av pinnakjøtt :)
Jeg følger Amundsen Spesial på Facebook.
Jeg har linket til gavedrysset på Facebook :) Håper jeg vinner... Elsker Amundsen Spesial.
En fin blogg :)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:57 , Anonymous Anonym sa ...

Hei, vil gjerne være med - 3 lodd (kommentar + liker på FB).

Lukten av jul for meg er når pinnekjøttet er på kok julaftens formiddag - DA senker julefreden seg i mitt sinn:-)

God førjulstid til deg!

Hilsen Bloggløse Bente (slankebimbi@hotmail.com)

 
Klokken 5. desember 2011 kl. 22:58 , Anonymous Astrid Meland sa ...

Lukten av pinnekjøtt og den spente stemningen hos voksne og barn.

3 lodd

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 02:58 , Anonymous Anonym sa ...

Klarer 3 logg eg:-) Komentar og liker på FB. Lukta av jul-det må være lukta av nystekte pepperkaker tidlig i desember:-)

Hilsen Beate
beateae@gmail.com

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 08:56 , Blogger Camilla sa ...

Wow, fantastisk premie. Jeg tar 5 lodd. Lukten av jul for meg er granbar og gløgg. :-)

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 11:41 , Anonymous Anonym sa ...

Enda jeg sitter midt på vidda, kan jeg nyte te fra Amundsen, haha, hvem skulle vel trodd. God er den også.

Mvh Sirkus

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 12:38 , Blogger indie sa ...

Nam! Så fine gaver.

Jeg er ganske klassisk, lukten av jul er definitivt nystekte julekaker og lukten av kalkun eller ribbe. Å se ut på en julepyntet stue med de luktene i nesa er fantastisk.

Jeg tar ett lodd :)

Hilsen Ingrid

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 12:56 , Blogger Tonje sa ...

Så flott give away! Jeg elsker lukten av kanel eller klementiner, mmh :)
Og selvsagt ribbe på julaften!

3 lodd til meg!

Klem fra Tonje

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 15:07 , Anonymous mormor sa ...

kongerøkelse i advent og ribbe på julaften,da er det jul! 1 lodd:) mvh.turid.grubben@gmail.com

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 15:34 , Blogger Geroannie sa ...

Klementiner, kanel, nellikspiker

5 lodd :)
sorgenfri2#hotmail.com

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 16:15 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Åhhh...tror denne pakken er som ment for meg;) Lyst på!!

Trekker fullpott med 4 lodd :)

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 16:47 , Blogger Susanne sa ...

ÅÅH, jeg vil bli med og trekker gjerne 5 lodd..
Linket på blogg med bilde, liker på FB :-)

Lukten av jul for meg er pepperkake lukt, og ikke minst juletre av furu og gran :-)

Ha en fin fin uke:-)

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 18:32 , Anonymous Cathrine sa ...

Lukten av mandarin og pinnekjøtt:)
bergecathrine@hotmail.com

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 20:39 , Anonymous Anonym sa ...

Lukten av jul er appelsin og kanel, smaken av jul er nøtter!

marlbak@online.no

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 21:42 , Anonymous Anonym sa ...

Julelukt....hmmm mandarin og kongerøkelse må vera topp to.

tre lodd på meg

mvh Olaug
olaughindal@hotmail.com

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 23:00 , Blogger Rødhette sa ...

Hei! Jeg trekker 3 lodd for kommentar og link på bloggen min.
Min julelukt er julemiddagen, og smaken tror jeg må bli kardemomme. :)

Tipser samtidig om min egen gi-bort. :)

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 23:41 , Anonymous Anonym sa ...

3 lodd på meg.

Det som er e julelukten/smaken min er første gangen vi koker gløgg og koser oss med lussekatter.

marius

grotan@hotmail.com

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 23:46 , Blogger Storbyliv sa ...

•••♦••• Takk for en koselig blogg •••♦•••

► og for en premie! =))
► denne sjansen kan jeg ikke la gå fra meg =)

♥♥♥ Mmmmm, jul/advent har så mange gode dufter. Men lukten av nyskrelt klementin og pepperkaker vekker både minner og gir julestemning ♥♥♥

------> jeg er følger, og har delt link samt tipset alle mine 276 facebook venner via privat melding
► følger ogsåamundsen spesial på facebook

--------> 5 lodd opp av hatten på meg!

Ha en fin kveld!

Hilsen Kirsti (trondhf@hotmail.com)

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 08:36 , Anonymous Anonym sa ...

Tar 5 lodd oh håper vinnerlykken er med meg :)

Pepperkaker og mandariner, ja da er det jul i heimen....

lenemarie@gmail.com

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 10:03 , Blogger Inger-Lise sa ...

Det ser og høres ut som en fantastisk butikk. Prøver lykken med 3 lodd jeg.
(link fra blogg og kommentar)
Hilsen Inger-Lise

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 13:46 , Anonymous Anonym sa ...

Hyacinther=svibler ribbefett:) og mandariner. adventshilsen masiki(att)logstoff.com

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 14:08 , Anonymous Anonym sa ...

Hei! To lodd på meg :)

Mvh Camilla, toyotacrown@hotmail.com

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 18:16 , Anonymous Anonym sa ...

Hej!

Är jätte gärna med och tävlar hos er och tar gärna fem lotter.

1. Bästa smaken och lukten är av glöggen för det är en påminner mig om att det är början på julen.
2. Satt mig som följare, (gul blomma) anette meg carlsson.
3 Satt ut tävlingen genom att gilla er face book sida och delat tävlingen där.

Vore underbart att få vinna ett paket med lite smått och gott, härlig att äta på julafton så jag håller tummarna att det är jag som vinner.

nettan.klar@gmail.com
anette meg carlsson

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 19:38 , Blogger Mandelhjärta sa ...

Så koselig! :) Jeg blir gjerne med å prøver lykken med 3 lodd.
Juleduft for meg er gran (juletre), pepperkaker, klementiner, ribbe...
Ønsker deg en fin førjulstid!

 
Klokken 7. desember 2011 kl. 23:36 , Anonymous Anonym sa ...

Julelukt for meg er klementine, kakao og pepperkaker. Svibel og grantre!
Carina (cstens@frisurf.no)

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 00:01 , Blogger Tante Mie sa ...

Lagt til på FB og anbefalt ;) Jeg digger Amundsen spesial faktisk..

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 04:21 , Anonymous Anonym sa ...

Hei på deg!

Jul for meg er når jeg kjenner lukten av ribbe.
Andre julelukter er kanel (noe jeg bruker hver eneste dag på frokostblandingen og havregrøten min, så den blir ikke like julete som før, men elsker kanel, og det er sunt.
Brente mandler er også et must, for ikke å snakke om julegløgg.
Trekker 2 lodd, 1 for kommentar og t for deling på FB med godt over 700 venner.

Mvh. Guri Marie K.

guri_marie.kristoffersen@getmail.no

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 16:01 , Blogger Mrs. Monday sa ...

Jeg trekker ett lodd i siste liten, for dette så godt ut!
Julelukt for meg er helt klart når pinnekjøttet putrer i gryta! Åhhh, som jeg gleder meg!

God advent til deg!

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 17:00 , Blogger gyldenkron sa ...

:) Jeg er så klart med. 3 lodd på meg, og for meg er pepperkakehuslukt jul for meg. Og pinnekjøttet på julaften.
Liker Amundsen på facebook

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 17:30 , Anonymous Anonym sa ...

Hei, 2 lodd på meg! Liker bloggen din! God jul!

grethevangsnes@hotmail.com

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 20:01 , Blogger Notre Maison sa ...

Oj! SÅ flott en give - away! Jeg liker best lukten av kanel og kardemomme rundt jul, og nelliker i appelsiner! Og pepperkakelukt da, og smaken av pepperkakedeigen. Og julemarsipan! Ojsann..kunne visst fortsatt litt til;) Jeg håper jeg har litt vinnerlykke, og kan kose meg med denne flotte premien! Ha en flott kveld!

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 20:55 , Anonymous Anonym sa ...

Julestemning kommer av lukten av pinnekjøtt og juletre på samme tid.

Jørgen:
jorgjorjoj_jo@hotmail.com

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 21:44 , Blogger Maren sa ...

Jeg vil gjerne ha et lodd! ¨
Brente mandler, pepperkaker og gløgg er den mest julete lukten for meg.

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 23:32 , Blogger Bringen Blomster sa ...

Kongerøkelse!-og lukten av svibler :) For en flott giveaway!
Jeg *liker* FB siden så da blir deet vel 3 lodd på meg :)
-synnøve-

 
Klokken 8. desember 2011 kl. 23:33 , Anonymous Bethi sa ...

Det så godt ut!

 
Klokken 9. desember 2011 kl. 00:34 , Blogger Med et lekent sinn / With a playful mind sa ...

Ah jeg vil være med! Håper jeg rekker det!

Jul for meg er lukten av pinnekjøtt og kolerabistappe ( Selv om jeg er vegeterianer.. kremt..), gløgg og andre av julens krydder..

mm nå fikk jeg lyst på gløgg ;)

1 lodd på meg da altså.

 
Klokken 9. desember 2011 kl. 10:36 , Anonymous Anonym sa ...

Julelukt for meg er røkelse og clementiner..

Trekker 1 lodd..

Klem Sissi
sis-wen@online.no

 
Klokken 9. desember 2011 kl. 10:36 , Anonymous snikkerbuo sa ...

Pinnekjøtt og mandariner = topp julestemning! :)
Er med på denne trekker 1.lykke lodd :)

Henriette

 
Klokken 9. desember 2011 kl. 15:22 , Anonymous Anonym sa ...

3 lodd her, liker på fb, håper d ikke er for sent :)
fin blogg da :)

Lukter som får fram julestemningen er julebakst å lukten av nyvaska hus ;)

Hilsen Janne

jannebabzen@hotmail.com

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden