torsdag 15. mars 2012

Inspirasjonskveld

Femtenåringen har lenge snakket om at hun vil på kurs med Manuela fra bloggen Passion4baking, så da vi fant ut at Manuela kom til Haugesund var det bare å melde seg på. Femtenåringen er veldig glad i å bake og laget en god del av fjorårets kakebord i egen konfirmasjon, så grunnkunnskapene er på plass. Nå var det perfeksjonering av pynt og få inspirasjon til videre baking som stod  på agendaen. Kvalitetstid mor og datter. Og som Den Gode MorTM hadde jeg selvsagt utstyrt femtenåringen med nytt forkle i favorittfargen og passende for dagen.


Vi fikk gode tips om hvordan vi skal lage saftige cupcakes. Og femtenåringen siklet på den rosa KitchnAid-maskinen.


Steg for steg pynting med ulike toppinger og utstyr.


Full konsentrasjon.


To rosa damer.


Og her er mine mesterverk. Øvelse kommer nok til å gjøre meg til mester. En gang. Om tålmodigheten holder.


Veldig kjekt med en inspirerende kveld sammen med femtenåringen, Manuela og mange hyggelige damer.


Etiketter: , ,

6 Kommentarer:

Klokken 15. mars 2012 kl. 17:03 , Blogger deconordic sa ...

Synes de ser helt mesterlige ut allerede de bakverkene dine :)

For en nydelig datter ikke minst!!

Klem

 
Klokken 15. mars 2012 kl. 19:03 , Blogger Banebakken sa ...

Åh, kurs med Manuela kunne jeg også tenke meg.
Og de cupcakesa dine ser NYDELIGE ut!!!! : )

 
Klokken 15. mars 2012 kl. 19:33 , Anonymous Anonym sa ...

Kjempeflotte cupcakes du har laga:)Så kjekkt med ei som er interesser i baking:)

 
Klokken 15. mars 2012 kl. 20:48 , Anonymous Anonym sa ...

Syns det ser ut som du er mester allerede!!! Burde nok hatt meg en tur på et sånt kurs jeg også etter min pynting og dømme....hehe.... jaja, det er smaken som teller trøster jeg meg med... ehhhh :)

 
Klokken 17. mars 2012 kl. 18:41 , Blogger AvMeg sa ...

Koselig blogg du har :)

 
Klokken 17. mars 2012 kl. 21:36 , Blogger Myke minutter sa ...

Så kjekt, var selv på cupcakekurs med Manuela i fjor :) Og TAKK for fin omtale på Foreldremanualen, det var stas!! Ha en fortsatt herlig helg! :)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden