onsdag 13. juni 2012

Dagens dessert

Da jeg var innom Meny i dag fant jeg tilfeldigvi sbarndommens kjeks i hylla (jeg går som regel alltid forbi kjekshylla, men i dag var jeg virkelig fysen på noe søtt). Oko-ringer og Pepita. Det var ikke en skoleavslutning eller tentamen uten at jeg hadde en av disse med meg. Siden tiendeklassingen sitter med muntlig eksamen, fant jeg ut at dessert på en onsdag var helt på sin plass.


Barndommens Pepita var rektangulære, men de sirkelformede smaker like godt.


Og de kunne spises på samme måte som før. Ta av det ene kjekslaget, spis kremen og avslutt med det andre kjekslaget. Kjeksritualer skal man ikke kimse med.


OKO-ringene hadde dessverre mistet sin storblondtete kant. Da jeg var barn spiste jeg annenhver blonde for så å lage mønster med å ta annenhver av de gjenværende blondene. Etterpå spiste jeg tett rundt hullet for så å spise rosinen i pølsa, selve hullet. Skal det være så skal det være!


Hvilke kjeks var din barndoms favoritter?




Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 13. juni 2012 kl. 21:40 , Blogger Åpent^hus sa ...

flashbacks sommermåltid i det fri :)

min favoritt er og blir jaffa cakes
:)

og gjende (reinsdyrkjeks)

 
Klokken 13. juni 2012 kl. 21:47 , Blogger Strikkelise sa ...

Pepita, definitivt :)

 
Klokken 13. juni 2012 kl. 22:25 , Blogger Høytrykk sa ...

Toffy pops var min favoritt. Men det fikk jeg ikke så ofte, for vi var en Gjende- og Mariekjeksfamilie. :)

 
Klokken 14. juni 2012 kl. 01:45 , Anonymous Hanne sa ...

Selma og Gjendekjeks! Med gul saft til fest og hjemmelaget rød i vanlige helger :)

 
Klokken 14. juni 2012 kl. 11:37 , Blogger Elisabeth sa ...

Gjende og Pepita var nok det jeg spiste mest av. Husker at jeg hadde med meg Pepitakjeks til skoleavslutningen i 1. klasse. Enkelte minner sitter spikret ;)

 
Klokken 14. juni 2012 kl. 15:04 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

Sjoko-ringene (trodde virkelig de het det frem til nå!) har alltid vært min favoritt:-)

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 14:06 , Blogger Lunamon sa ...

Pepita, ingen over ingen ved siden av!

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden