søndag 17. juni 2012

Matprat

Min søte venninne Kristin serverer den nydeligste kyllingsuppa. Heldigvis har jeg fått oppskriften og kan lage den så ofte jeg vil. Suppa har mye smak og er perfekt til å lage til mange gjester. Det er en god kuttejobb på forhånd, men når den er gjort (og det kan man gjerne gjøre dagen før den serveres) er det meste på plass.

Du trenger følgende:



1 løk
2 fedd hvitløk
4 stenger selleri
1 rød paprika
1 grønn paprika
2 gulrøtter i tynne staver
4 hønsebulljong
2 l vann
1 ss kanel
1 eple
1/2 ts ingefær
1 chili uten frø

Alt kuttes og legges i gryta med vann. Kokes en time.



Ha i en kylling og 2 beger creme fraiche. Kok opp.

Denne oppskriften passer for 4-6 personer. Jeg lager som regel to porsjoner når jeg har venninneklubb, da er vi 7-8 damer. Om man har rester igjen kan de fryses og jeg er veldig glad i restemiddager som kan tas opp på dager hvor det er dårlig tid.



Godt følge til suppa er for eksempel foccacia fra Trines matblogg.

Til dessert serverte vi sjokoladeterte fra krem.no og sitronterte fra Trines matblogg. Serveres med lett kremfløte som er pisket opp med vaniljesukker. Nam.


Etiketter:

11 Kommentarer:

Klokken 17. juni 2012 kl. 09:21 , Anonymous Anonym sa ...

Nam det høyrtes veldig godt ut:)
Fine søndag til deg!

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 09:32 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Takk for oppskrift :-)
Denne skal lages en dag!!
Ha en flott søndag i regnet:-)

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 09:39 , Blogger salige lavendel sa ...

Elsker sånne supper som dette! Spiser ikke kjøtt da...men det smaker sikkert godt å lage den som du beskriver her og drysse stekt champignon på toppen istedet for kylling tror jeg. Pleier iallefall ofte å gjøre det når jeg lager kremete grønnsakssupper.Paiene så også lekre ut!Gøy med litt matinspirasjon.

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 11:02 , Blogger 24 sa ...

nam dinna skal prøvast :) kjempe flott bord du har dekket! :)

henriette

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 15:15 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

Tar du med dessert så skal jeg finne frem rødvinen når pergolaen er ferdig?!;-)

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 16:51 , Blogger Myke minutter sa ...

Takk for at du deler, dette både ser og høres godt ut! Vi har nettopp kost oss med Minuttmannens kyllingwok, hans spesialitet :) PS: Kjempefint bilde av deg til høyre her :) Ha en fortsatt super søndag! Klemmer

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 21:57 , Blogger Tulip sa ...

Kyllingsuppe laget fra bunnen av er nydelig mat! Så veldig god ut også:)

 
Klokken 17. juni 2012 kl. 23:26 , Blogger Pink lady sa ...

Så digg!! Den kunne jeg tenkt meg og prøve. Men tror du det er greit å ha biter av kyllingfilet oppi eller er det grillet kylling du rensker og har i? :)

KLem

 
Klokken 18. juni 2012 kl. 08:36 , Blogger marie sa ...

Kyllingfilet går nok greit, men det vil bli mye tørrere enn grillet kylling som jeg bruker.

 
Klokken 18. juni 2012 kl. 12:09 , Anonymous Ellen sa ...

Mmmm, det både så og hørtes veldig deilig ut. Vi skal ha familiebursdag her på fredag, kanskje jeg rett og slett skal lage den suppa? Lurt og bruke grillet kylling, det tipset skal jeg ta med meg.
Klem fra Ellen

 
Klokken 18. juni 2012 kl. 16:15 , Blogger NIB sa ...

Det så godt ut!

Din uteplass er plukket ut av gjestedommer i utfordringen:) Vi legger ut i dag, ca kl 19. Jippi!!

Solveig

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden