torsdag 3. desember 2015

Grankongler

Et gammelt innlegg som jeg har fått mye gode tilbakemeldinger på er hvordan tørke grankongler i steikeovnen. I dag kommer en reprise slik at du kan tørke kongler klart til kransebinding i helga.

Jeg har alltid likt kongler, og er en ivrig samler på tur. Vanligvis er det furukongler som jeg plukker, men i det siste har jeg fått sansen for grankongler. Bare så synd at de bruker litt tid på å bli tykke og pene. Det var da jeg fant ut at sprøstekte kongler nok var det jeg trengte.

Bare se forskjellen på de sprøstekte og rett fra skogen.





Du fyller opp ei langpanne med kongler, sett ovnen på 50 grader (jeg bruker varmluft) og la dem stå i ovnen i 4-5 timer. Voila! Lubne kongler til julens dekorasjoner. Helt gratis! (Ok, jeg vet at det går strøm til oppvarming, men pytt, sann.)




Etiketter: , ,

1 Kommentarer:

Klokken 4. desember 2015 kl. 14:24 , Blogger Unknown sa ...

Såå lurt:) kjempe fine kranser og. Kossen lage du dei?

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden