fredag 16. september 2011

Den gang jeg var barnebrud

I dag er det seksten år siden jeg, som 22-åring, gikk arm i arm med min far opp til alteret hvor det stod en annen 22-åring og ventet på sin brud. Kjolen var hvit, brudebuketten lang med røde rose og kala og dagen ble feiret med venner og familie. Bruden med midskill og brudgommen langhåret og med midskill. Og bildene var papirkopi som var vanlig i det Herrens år 1995.


Det føles ut som om det er veldig lenge siden samtidig som det føles som i går. Jeg kjenner fortsatt spenningen da jeg stod alene hjemme hos mine foreldre og ventet på at pappa skulle få kjørt mamma og lillesøs i kirka og komme tilbake for å hente meg. Vissheten om at det var en viktig dag. Og det å gå opp midtgangen mens han stod der framme. Kjekkasen min.



Og seksten år og fire barn senere er han fortsatt min kjekkas selv om midskillen er borte, håret er kortere og ansiktet modnere.

Dagen i dag blir feiret med take away-pizza hjemme med ungene. Det er en tid for alt.

Etiketter:

11 Kommentarer:

Klokken 16. september 2011 kl. 11:25 , Blogger Monstermønster sa ...

Gratulerer med dagen! Flotte bilder! Er det en ting jeg angrer på fra bryllupet er at vi ikke har gode bilder fra dagen.

 
Klokken 16. september 2011 kl. 11:37 , Blogger FlorasFrue sa ...

Gratulerer med dagen! Så fine dere var!!
Nesten så jeg vurdere å hente frem brudebildene våre igjen:) Det er 15 år siden vi giftet oss .
God helg!
Kjersti

 
Klokken 16. september 2011 kl. 12:13 , Blogger Høytrykk sa ...

Gratulerer med bryllupsdagen! Så fin dere var! Take away-middag høres ut som en veldig bra feiring, det er sånn bryllupsdagene foregår her også etter at vi fikk barn. Dessuten hører kake alltid med. :)

 
Klokken 16. september 2011 kl. 13:58 , Blogger Berre Kristin sa ...

Gratulerer med bryllaupsdag:) Koselege bilete, og kjekt å lesa om! Var "barnebrud" eg også;)

 
Klokken 16. september 2011 kl. 15:34 , Blogger Haust sa ...

Gratulerer så mykje med bryllaupsdagen!

Ynskjer deg og alle dine ei triveleg helg! :)

 
Klokken 16. september 2011 kl. 15:34 , Blogger ingrid sa ...

Gratulerer med dagen-dere ser ikke ut til å være mer enn 16 på bildene :-)Riktig skjønne begge to

 
Klokken 16. september 2011 kl. 20:48 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Gratulerer så mye med dagen! Så fine dere var! Ha en fin fin kveld:)

 
Klokken 16. september 2011 kl. 20:51 , Blogger Høytrykk sa ...

God kveld, fru Friis. Du er en av vinnerne i gi-bort'n min du, og det passet jo bra siden du håpet å ha lykken med deg på bryllupsdagen din. Når hun som ble trukket ut først har valgt premie, så får du vite hva som blir premien din.

Håper pizzaen smakte bra i dag! :)

 
Klokken 16. september 2011 kl. 23:52 , Anonymous minon sa ...

Gratulerer så mye med dagen! Kjenner meg godt igjen i både alder, antall barn og spenningen. Rart hvor fort tiden går ;)

Ønsker dere mange flotte år videre. Ha en fin helg!

 
Klokken 17. september 2011 kl. 13:43 , Anonymous Anonym sa ...

Så fine! Og kjolen var bare helskjønn, virkelig. Selv var jeg delvis marengs for tolv år siden, og kunne ikke valgt en annen kjole akkurat da.
Grattis med overstått. September er fin, både for de med bryllupsdag, og de med bursdag, ehe....
Sirkus

 
Klokken 22. september 2011 kl. 08:47 , Blogger Åpent^hus sa ...

for et koselig innlegg
det ser virkelig ut som det var i en annen tid, ja.

men kjekt å bli "ordentlig voksen" også, ikke sant? :)

beste hilsner fra
Åpent hus

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden