tirsdag 1. desember 2015

Fuglemat


Første søndag i advent er passert og den første luka i kalenderen er åpnet. Vi har sett på julefilmer og hørt julemusikk en stund nå, men nå er det på ordentlig. Tradisjon tro vil jeg dele mine favoritter i desember. Innen mat, hobby, interiør og alt det andre som hører adventstida til.

I kirsebærtreet i hagen henger vi alltid opp fuglemat. Treet synes både fra kjøkken og stue og det er moro å se på fuglelivet. I år har jeg laget første porsjon av solsikkeboller.




















































































Til ti små boller trenger du: 1 pk delfiafett, solsikkefrø, viklestreng, former (Her har jeg brukt muffinsformer i silikon).

Smelt delfiafett go bland i så mye solsikkefrø at det blir en løs masse.

Bøy til streng og sett oppi formen før du heller i massen. Sett i kjøleskapet over natten.



  .




























Ta ut av form og heng opp i treet. Solsikkebollene er populære her og den første jeg hang opp forsvant på under to timer. Nå er det vel bare å vente på snøen. #optimist

Trenger du flere, enkle fuglematetips? Se her og her.





























Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden