fredag 11. november 2011

En tidlig morgen etter en lang natt

Det er travle tider. Jeg (og min fantastisk søte og driftige kollega Aslaug) er rekvisittansvarlige når Haugesund Barne og ungdomsteater setter opp Putti Plutti Pott med premiere i dag. Selvsagt er det mye som skal skaffes og sys (hva med en stor snøball?), snekres og fikses og hodet jobber på spreng. Når min også så søte sønn, kalt lillebror, har bestemt seg for at natta skal være lang og innholdsrik begynner marie å tære på reservelagrene når det gjelder søvn. I dag våknet jeg uten å klare å åpne øynene. Jeg bare lå der og tenkte at nå må klokka bli elleve slik at vi begge to kan sove. Men så fant jeg ut at ute var det minusgrader, sol var på vei opp, skyfri himmel og deilig og friskt og da tvang jeg oss i klærne for å følge Nine til skolen og ta morgenturen med naboen.

Og når man først kommer ut er det jo deilig. Og man våkner. Og vel hjemme var det frem med kaffen og en sjokoladebit. Det hjelper for det meste.

Sjokoladen måtte jeg finne meg i å dele. Noen andre liker visst også mørk sjokolade. Og melkeskummet. Og klementiner. Men kaffen fikk jeg helt for meg selv og det gjorde susen.



Og nå skal vi bare se Drømmehagen og så er klokka elleve og vi skal ut og handle mat. Den går nok denne dagen også, om mor er litt mer stiv i blikket enn vanlig. Og så er det premiere og etterpå tror jeg jammen meg jeg skal bevilge meg et glass rødt. Ryktene sier at det er lønningspils i dag. Og etter ett glass rødt sover jeg nok min søteste søvn. I morgen er en ny dag.

Og befinner du deg på Haugalandet og vil se rundt seksti flinke unger på scenen så må du løpe og kjøpe. Det er fortsatt noen billetter igjen. Mandag, tirsdag og onsdag neste uke har fortsatt mange gode seter ledig. Trykk her og du er på god vei.

Og til slutt må jeg bare vise en skatt fra barndomshjemmet. Blomsterpotta (jeg har to, faktisk). Jeg husker at disse hadde en sentral plass i heimen og at de stod så godt til min barndoms brune sofa. Nå troner den på stuebordet med den eneste husfreden huset har. Bokstavlig talt. Og den blir bare finere og finere. Me love.


Ha en strålende fredag, trøtt eller våken.

Etiketter: , , ,

9 Kommentarer:

Klokken 11. november 2011 kl. 11:49 , Blogger Jane sa ...

Har vært å sett på putti plutti pott opptil flere ganger og det er jo så koselig. Får skikkelig julestemning av det. Det som jeg syns er ekstra koselig med akkurat det er at det ikke er veldig fancy og utspjåka rekvisitter, men helt enkle ting. Det som gjør det så ekstra spesielt syns jeg. Må være morsomt å være med på å lage de forskjellige rekvisittene. Og det er jo en del som skal til også kan jeg tenke meg.

Søvn er oppskrytt har jeg funnet ut til tider. Det er noen dager/uker man virkelig får testet ut reservelagrene sine ja, men det hjelper alltids med en frisk tur ut og få litt luft, kose seg med litt ekstra inne (som f.eks en god kopp kaffe og sjokolade. Mmmm), og ta en kjapp middagslur hvis man rekker med det. Utrolig hva en 10 min powernap kan gjøre ;0)

Kos dere så mye resten av denne fredagen og lykke til med premieren i kveld.

klem Jane

 
Klokken 11. november 2011 kl. 13:35 , Anonymous Kjersti :) sa ...

Så kjekt å lese at du e med å lage rekvisistter til Plutti Putti Pott! Me har billettar til lørdagens forestilling, og både 5 åringen og me to voksne gledar oss STOR! Lillesøster er endå for liten, så ho får ha det til gode til ein seinare anledning! Me gledar oss!!
Nyt den deilige sola som stråle øve haugebyen vår i dag

 
Klokken 11. november 2011 kl. 21:53 , Blogger Ingvild sa ...

Har nettopp vært på premieren :) flinke dokker va alle samen! Kjekt for gamle barnehagetanter å se "alle" ongane sine på scenen ;)

 
Klokken 12. november 2011 kl. 20:33 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Fineste sjarmtrollet :)! Nydelig lys på bildene. Jeg likte virkelig den blomsterpotten fra barndomshjemmet ditt. Fortsatt fin helg til deg!

 
Klokken 12. november 2011 kl. 21:55 , Blogger HjemmeKos sa ...

Hei !
Kjekt å se deg i dag- så blid og hyggelig;)

Den siden med haugalandsbloggere du pratet om, hvor finner jeg den ?
Ha en fin lørdagskveld !

 
Klokken 12. november 2011 kl. 22:02 , Blogger marie sa ...

Den finner du her: https://www.facebook.com/groups/239125439482986/

Og veldig kjekt å se deg også. Ante ikke at det var der d bodde.

 
Klokken 13. november 2011 kl. 15:06 , Blogger HjemmeKos sa ...

Skal sjekke det ut ;)
God ide'!

Klart du kan bruke bursdagsinnlegget mitt !

God søndag videre.

 
Klokken 14. november 2011 kl. 21:23 , Blogger Venke Synnøve sa ...

Hei!
Takk for Putti plutti pott-tips. Me fann flotte plassar til dagens forestilling, og storkoste oss. Storesøster på 4 år sang av full hals. Flinke ungar og ungdommar:)
Kos deg vidare me sjokomeisteren din :)

 
Klokken 14. november 2011 kl. 21:44 , Blogger marie sa ...

Så flott at dere fikk dere en velykket teatertur.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden