tirsdag 15. november 2011

Mer på hjul

En gang i forrige årtusen startet jeg min yrkeskarriere. Jeg var tretten år, det var 1986 og jeg vasket opp i kjøttdisken i en, etter den gangs standard, stor butikk. Jeg vasket altså opp, vasket pauserommet, pakket i bæreposer, ryddet panteautomaten, ryddet i hyller, stekte brød og solgte øl over disk. Sitte i kassen var jeg for ung til. Morsomt å kunne selge øl, men ikke sitte i kassen når man er tretten. Og det utrolige er at jeg kan se for meg hvor hver eneste vare lå. Noen ting glemmer man aldri.

Etter ett par år avanserte jeg til å sitte i kassen, og det fortsatte jeg med (med kun ett års pause) til jeg ble gravid med femtenåringen i 1996. Ti år i dagligvarebransjen, og jeg innrømmer, når bunkene med prøver blir store ønsker jeg at jeg satt i kassen på Rimi igjen og kunne gå hjem da arbeidstida var over og ikke tenke jobb før neste arbeidsdag. Likevel er jeg glad jeg tok utdannelse. Nyttig å ha.

Den gang jeg startet å jobbe i butikk husker jeg at mange av melkeproduktene fortsatt kom i kasser. Lysblå kasser med Haugesund Meieri på. Så da jeg fant en meierikasse i en lokal bruktbutikk var det ikke tvil om at den trengte jeg. For å dyrke arbeidsnostalgien fra åttitallet og fordi jeg så for meg at den ville bli kjekk med hjul på. Og en dag kom mannen hjem med enda en meierikasse og det var supert. Kassene kan jo stables.


Nå har kassene fått nytt liv som oppbevaring i annekset i hagen. En kasse til tepper og en til sokker. Det er litt gulvkaldt der ute og da er det greit å ha egnet fottøy tilgjengelig.



Nå er jeg på utkikk etter flere kasser. Det går flere i stabelen og ett par kasser til spill hadde vært supert.

Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 15. november 2011 kl. 17:28 , Blogger Pink lady sa ...

Jeg husker de kassene fra slutten av 80- begynnelsen av 90 tallet. De fikk vi skolemelken levert i! :)

 
Klokken 15. november 2011 kl. 18:45 , Blogger sandra sa ...

fant du disse i vanlig matbutikk? skikkelig kule!

 
Klokken 15. november 2011 kl. 19:47 , Blogger Johanne Brekkevold sa ...

Så vanvittig mye kjekt du har laget i det siste! Jeg må få mannen til å lage en slik lekekasse, genialt! Glad du blogger! Fine meieri-kasser også:)

 
Klokken 15. november 2011 kl. 20:19 , Blogger Rigmor sa ...

det var lurt!! Greit å stable i høyden og ikke bare bortover! Håper du får tak i flere nå da :) ha en fin uke!

 
Klokken 15. november 2011 kl. 21:29 , Blogger Boselade sa ...

Super ide! - og fed farve :-)

 
Klokken 15. november 2011 kl. 21:34 , Blogger marie sa ...

Sandra: disse er funnet i bruktbutikker. Det er noen år siden de var i bruk. Sånn på ordentlig.

 
Klokken 15. november 2011 kl. 23:39 , Blogger Anne sa ...

Åååååå de var fine, nå ble jeg skikkelig misunnelig. Nå kom jeg på at jeg har glemt å måle hodet til Erik,men kan du ikke bare ta sånn ca litt større enn din ett åring??

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden