søndag 18. mars 2012

Hagehelg

Flott vær og vår i luften hos oss i helga. Vi har hatt sekstimersdager i hagen både lørdag og søndag. Hardt arbeid å flytte ni rododendron av god størrelse, ni hekkplanter av type bøk og to meter høye, plantet ca 15 meter bøkehekk, flyttet stauder, lempet stein, spadd bort gress og mye mer. En to-tre timer til og det vil se riktig så bra ut.

Det spirer og gror. Deilig!



Jeg plantet 100 snøklokkeløk og fikk to snøklokker. Bedre lykke neste år.





Det var få planter på tomta da vi kjøpte huset, dog var det ti rododendron i ulike rosafarger.


Det bør bli en våt og varm sommer slik at den nye hekken tar igjen den gamle



Sliten gutt på storesøsterfang etter en dag med hardt arbeid (og knall og fall og sølepytthopping).


Og sliten mann. Hagearbeid er god trening. I alle fall om man leker gravemaskin.

Etiketter:

7 Kommentarer:

Klokken 18. mars 2012 kl. 21:12 , Anonymous Mari og lillegutt sa ...

Å begynne med det første hagearbeidet om våren er helt fantastisk :) Tror jammen jeg skal ha meg en tur på plantasjen til uka. Så gøy att du får med deg hele gjengen ut på hagearbeidet :)Flink gjeng

 
Klokken 18. mars 2012 kl. 21:14 , Blogger smileull sa ...

Alvorlig god trening, vil jeg tro! :-D Her er det litt tele i jorda enda, tror jeg, i alle fall litt for risikabelt å begynne å røske laus i hagen. Synd, for jeg tror jeg trenger å grave opp hele bedet som jeg bygde kasse til i forfjor. Kassa buler. Dårlig grunnarbeid. Huff.

 
Klokken 18. mars 2012 kl. 21:59 , Blogger Anne sa ...

Wow dere er flinke!!!

 
Klokken 18. mars 2012 kl. 22:02 , Blogger Janne sa ...

Sier bare herlig jeg. Er en fantastisk flott årstid vi har forran oss nå :o)

 
Klokken 18. mars 2012 kl. 22:56 , Blogger deconordic sa ...

Deilig med hagearbeidsbilder. Vår pittelille hage må dessverre dreneres på nytt, så her er det ingen sjanser til å plante nå i år. Fint å kunne kose seg med andres bilder da :)


Klem

 
Klokken 18. mars 2012 kl. 23:13 , Blogger Vivvi sa ...

Hærlighærlig :) Deilig når de spirer og gror!! Dere har jammen jobba godt!! Morsomt bilde av "gravemaskinen" :)

 
Klokken 19. mars 2012 kl. 09:37 , Blogger 24 sa ...

herlige vårbilder :)

Ha en god uke!


vi har en utfordring på gang , bli gjerne med :)

http://snikkerbuo.blogspot.com/2012/03/bli-med-pa-ei-utfordring-da-vell.html

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden