torsdag 10. mai 2012

Pølsehorn

Når vi er i Danmark kjøper vi alltid pølsehorn. Barnas favoritt! Jeg har laget min egen oppskrift som tydligvis smaker like godt som de danske. I alle fall om man skal bedømme inntaket hos barna. Alle 36 pølsehornene forsvant i alle fall i går, så da er det bareå bake nye. De egner seg godt til å fryse og tines opp i ovnen på 50 grader. Supre til matboksfyll også.



PØLSEHORN

blir 36 pølsehorn

2 pakker grillpølser
100 g gjær
100 g smør
6,5 del melk
1 ss sukker
1 ts salt
300 g grovt mel
800 g hvetemel


Lag som vanlig gjærbakst og del deigen i fire. Kjevl ut avlange leiver og legg pølser etter hverandre hele langsida. Rull pølsene inn i deigen og del deigpølsa i ni. Hev en times tid. Stekes på 200 grader i 12-15 minutter.

Etiketter:

8 Kommentarer:

Klokken 10. mai 2012 kl. 17:58 , Blogger Susanne/Changes sa ...

Takk for oppskrift :-)
Blir nok en slager her i huset også!

 
Klokken 10. mai 2012 kl. 18:06 , Blogger Haust sa ...

Pølsehorn er alltid populært her òg! Eg brukar å ha i litt kvitost og ketchup saman med pølsa før eg rullar dei saman og steiker dei. Nam! :)

 
Klokken 10. mai 2012 kl. 21:15 , Blogger siri ore elle sa ...

Både ser og høres kjempegode ut!!!
Fin kveld til deg:-)
Klem

 
Klokken 11. mai 2012 kl. 08:35 , Blogger Humlehagen sa ...

Spennende!Disse skal prøves her i Humlehagen, de ser kjempegode ut.:))Hilsen Else Britt

 
Klokken 11. mai 2012 kl. 23:04 , Blogger Veronica (Villa Wegner) sa ...

Gode for voksne også:-)

 
Klokken 12. mai 2012 kl. 11:03 , Blogger Frk.Fryds Hverdagsgleder sa ...

For et herlig tips :)

 
Klokken 12. mai 2012 kl. 21:07 , Blogger Myke minutter sa ...

Takk for oppskrift! Den fikk jeg lyst å prøve :) Her pågår cupcakes baking akkurat nå. Ha en fortsatt herlig helg!! Klemmer

 
Klokken 12. mai 2012 kl. 23:48 , Blogger tonje boganes sa ...

Dette skal jeg prøve å lage en gang! Takk for tips og oppskrift!

Gratulerer så mye med galleriplassen ho nib
Klem Tonje

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden