søndag 1. juli 2012

SDS - lag ditt eget iPadetui

iPaden skal ut på reise i løpet av sommeren og som reisende flest trengte den noe nytt å ha på seg.


Jeg rasket sammen restegarn i  babyull og satset på at det holdt helt opp. Da jeg var ferdig var det så mye garn igjen. Litt flaks skal man ha.


Jeg har nå veid etuiet og for å lage et slikt trenger du:

ca 110g babyull
en knapp
heklekrok nr 5

Legg opp 56 luftmasker med dobbel tråd. Lag en sirkel av maskene og hekle rundt og rundt halvstaver til ønsket lengde.

Hekle 14 luftmasker, snu og hekle 14 halvstaver. Hekle to halvstaver, så to luftmasker, hopp over to halvstaver på forrige runde og hekle 10 halvstaver til. Hekle 14 halvstaver.

Sy fast stroppen midt bak. Hekle kant rundt stropp og øvre kant. Heklesammen bunnen med fastmasker.


Fredag kom mannen med sommergave til meg. iPad 3, så nå trenger vi ett etui til. Jeg har funnet frem disse fargene og går på med friskt mot.

Etiketter: ,

10 Kommentarer:

Klokken 1. juli 2012 kl. 22:00 , Blogger Kristine - Et Nytt Kapittel sa ...

Så fint!

Dette skal jeg jammen meg prøve meg på. Har vært på utkikk etter noe morsomt å hekle en stund nå, og dette ser overkommelig ut :)

Takk for oppskrift og fin blogg!

Ha en fin kveld,

Hilsen Kristine

 
Klokken 1. juli 2012 kl. 22:03 , Blogger Hege Morris sa ...

Så nydelig! skulle ønske jeg kunne hekle.. bør kanskje lære med det.. ha en fin ny uke. klem Hege

 
Klokken 1. juli 2012 kl. 22:35 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Så flott det ble! Og ja, bare å sette i gang på nytt. Akk, så slitsomt med gaver a gitt. :-)

 
Klokken 1. juli 2012 kl. 22:39 , Blogger I.M sa ...

Det ble kjempefint!!!

 
Klokken 2. juli 2012 kl. 08:00 , Blogger Fru Usken sa ...

så lurt! det vil jeg og prøve meg på:)) er det noe jeg kan så er det hekling;) nydelige farger og nydelig knapp!
klem:)

 
Klokken 2. juli 2012 kl. 10:43 , Blogger Elisabeth sa ...

Etuiet ble nydelig, du har valgt skjønne, sommerlige farger. Ser ut som det neste blir like bra. Lykke til med ferietur og nye iPadetuier :)

 
Klokken 2. juli 2012 kl. 10:45 , Blogger Unknown sa ...

Den likte jeg, velidg fin. Men kan ikke hekle, kanskje sy en?

 
Klokken 2. juli 2012 kl. 16:25 , Blogger Flisan sa ...

så fint det var !
jeg hadde aldri klart dette, så jeg er veldig imponert !
Liker, liker, liker !!

 
Klokken 3. juli 2012 kl. 21:38 , Blogger Katrine sa ...

Veldig delikat og fint:) Synd jeg ikke kan hekle!!

 
Klokken 18. juli 2012 kl. 07:40 , Blogger Jane sa ...

Dette var knallfint. Nå skulle jeg virkelig ønske jeg kunne å hekle...

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden