mandag 14. november 2011

Tente lys, jägermeister, en kurv sokker, sjokolade, kveldsro og melk

De enslige sokkers problem har jeg forstått finnes i de fleste hjem.Og hjemme hos oss går det langt mellom de gangene det parres. I alle fall sokkeparring. Nå gikk ikke enesokk-kurven igjen og da var det på tide. Jeg har ryddet stua for leker og annet jordisk gods og gull, tent lys i hver en krok og funnet meg noe godt i glasset. Må jeg få introdusere deg for Sjokomaister. Jägermeister, varm sjokolade og krem, egentlig. Siden jeg ikke hadde krem i hus så ble det Jägermeister, 2 ts Nesquick og en full melkesteamer med melk. Og cappucinostrø på toppen. Godt følge når man skal kose seg alene og med andre. Eller når man trenger motivasjon til sokkeparring.




Nå tenker du kanskje at Jägermaister og melk må være fryktelig vondt. Ja, for det trodde jeg da jeg skulle smake det første gang i Praha. Vi var på jobbtur i januar. Det var rett og slett drittkaldt (fantastisk modent ord) og eneste måten å få varmen var å finne en restaurant med  med varme og varm drikke. Og vi tok sjansen på sjokomaister. Heldigvis. For det smaker nydelig! Og metter. Derfor legger jeg det under matoppskrifter. Knis.


Ha en deilig mandagskveld.

Etiketter: , ,

10 Kommentarer:

Klokken 14. november 2011 kl. 20:56 , Blogger Ugla sa ...

Men hvor stor er ensokkskurven etter parring? Vi sliter med at den aldri blir tom, mengden ensomme sokker øker fra gang til gang.

 
Klokken 14. november 2011 kl. 21:04 , Blogger Pink lady sa ...

Kos deg med sokkeparring og brennevin! Fin mandag det vel;)

 
Klokken 14. november 2011 kl. 21:10 , Blogger marie sa ...

Ugla: den er halvfull. Det er det som er så rart. Det blir aldri tomt.

 
Klokken 14. november 2011 kl. 21:55 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Høres mektig ut, ja. Men man trenger jo også energi når man tar fatt på sånn sokkeparring. En fire-fem glass så tenker jeg du får parra alle sokkene, uansett farge og mønster. :-)

 
Klokken 14. november 2011 kl. 21:58 , Blogger marie sa ...

Fantastisk ide, Elisabeth.

 
Klokken 14. november 2011 kl. 22:25 , Blogger Birthes Verden sa ...

Jeg tror nok at de aller fleste kjenner seg igjen i sokkeparring ja.
Jeg pleier å sette Lillesøster til å parre sokker...Hun syns det er gøy. Finn to like;)
Og da slipper jeg.

Jeg har hørt om Jagertea, men ikke sjokomaister:)

Klem Birthe

 
Klokken 14. november 2011 kl. 22:35 , Blogger Størstepia sa ...

Hehe, for et herlig innlegg:-)!
Vi har også det sokkeproblemet, og når jeg har tatt en slik runde med parring, så er det alltid endel igjen. De går enten i søpla eller blir gitt bort til klesinnsamling. (Jeg har såklart forhørt meg om de vil ha enslige sokker der altså, men hun som kjører nedover til Ukraina, sier at de som skal få dem heller vil ha 2 forskjellige sokker, enn ingen sokker i det hele tatt når det er kaldt. Da gir jeg de bort med glede!;-)

Likte den oppskriften.
Liker sjokolade, men ikke SÅ fan av Jäger.. Kanskje jeg burde gi den et forsøk allikevel?!:-)

Kos deg med parring;-)
Klem fra størstepia

 
Klokken 14. november 2011 kl. 22:39 , Blogger Lina sa ...

Hehehehe.... :) eg ler! Du er kul. Og, det høyres godt ut! Hmm.. Må prøvast ;) ein slags meget effektfull kakao for voksne? Hihi ;)

 
Klokken 15. november 2011 kl. 13:02 , Blogger eventyrLise sa ...

Hmm tror bare det er hos meg det problemet ikke oppstår. Jeg har aldri noen sokker til overs. Kanskje jeg er så heldig å ha en vaskemaskin som ikke liker sokker? :)

 
Klokken 15. november 2011 kl. 21:37 , Blogger marie sa ...

Imponerende mammaLise.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden