torsdag 15. desember 2011

15. desember: Juleverksted

Man inviterer sju niåringer og selvsagt forberederer man seg. Man er da lærer. Planlegger aktiviteter, handler inn og gjør klart. Å tegne sirkler er lurt, tenker Marie og tegner rundt femti. Kanskje er det for lite?


Og flaskene fylles med juice og merkes og bordet dekkes. Mat er lurt før man skal lage julepynt. Man lager nok best på full mage.




Og niåringene spiser, de. Det skal de ha. Og eplejuice er populært. Men når det kommer til hva som blir laget kjenner læreren i meg at målet ikke er nådd. I alle fall ikke målet om å gjennomføre planlagte oppgaver. Dog er målet om kos og kreativitet nådd. Jentene var mest opptatt av å pynte seg selv og hverandre og ikke julepynt. Bare se!



Og sirklene de ligger pent og pyntlig i haugen med alle de andre planlagte aktivitetene. Det ble kos og kaos denne gangen. Og takk til Mai Britt som var moralsk støtte.


Etiketter: , , , ,

6 Kommentarer:

Klokken 15. desember 2011 kl. 19:18 , Blogger bamsemums/Wenche sa ...

om de ikke laget så mye så hadde de det helt sikkert supert. Min mor skal samle 6 av barnebarna og 4 nabobarn til baking på søndag. De er i alderen 3-13 så det er mulig jeg angrer for at jeg sa ja til å hjelpe henne.

 
Klokken 15. desember 2011 kl. 19:44 , Blogger Åpent^hus sa ...

veien var målet, kanskje?
så koselig ut, da :)

 
Klokken 15. desember 2011 kl. 21:55 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Så koselig...stort bruksområde det der "uthuset" deres! ;-)

 
Klokken 16. desember 2011 kl. 00:53 , Blogger Pink lady sa ...

Wow! Du er god til å få det til! Du får heller vise oss selv hva som skulle skje med søle sirklene!

I morgen tar jeg turen til Haugesund. Du får titte innom bloggen i løpet av helgen så forteller jeg kanskje hvorfor! :)

 
Klokken 16. desember 2011 kl. 08:58 , Blogger marie sa ...

Nå lurer jeg virkelig på hva du skal i Haugesund.

 
Klokken 16. desember 2011 kl. 14:17 , Blogger deconordic sa ...

Hihi! For et fint innlegg, og så heldige dere er som har huset i hagen til store og små anledninger :)

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden