søndag 26. oktober 2014

DIY - lag din egen adventstake

Jeg har laget meg en ny adventstake. Som med alle lysestaker i tre må den passes på, men ellers er staken både stødig og pen å se til.


Du trenger: 

en trebit, gjerne en som er preget av tidens tand
fire skruer 4,2 mm x 55 mm
linjal
blyant
skrumaskin
borr 4 mm og 8 mm



Mål opp hvor du vil at dine lys skal stå.

Marker med blyant.

Borr hull helt gjennom med 4 mm borr

Pass på at du ser hullet fra undersiden.

Borr ca 1 cm inn fra undersiden med 8 mm borr.

Skru inn skruen fra undersiden. La den stikke ca 1,5 cm ut på oversiden.




Skru fast stearinlys med flat bunn.



Etiketter: , ,

3 Kommentarer:

Klokken 26. oktober 2014 kl. 18:33 , Blogger Hauge sa ...

Kjempefint og dekorativt!

 
Klokken 27. oktober 2014 kl. 15:51 , Blogger AniaMaKota :o) sa ...

ależ to proste ;o)

 
Klokken 4. november 2014 kl. 11:23 , Anonymous Lene-Marie sa ...

Så utrolig kreativt!
Tror kanskje jeg må lage meg en sånn adventsstake i år! :D

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden