mandag 19. mars 2012

Karamell-latte a la Nespresso

Jeg har fått ei ny kaffedille. Karamell-latte. Siden det nye påskegule kruset mitt fra Søstrene Grene er litt mindre enn mine vanlige kaffekrus har jeg redusert melkemengden.



Du trenger karamellsaus eller karamellsirup, melk og kaffekapsel. Jeg har vist mine favoritterkapsler her.

Fyll melkeskummer til du såvidt ser kula på vispen. Ha omtrent 20g karamellsaus i kruset (ca 15g om det er sirup).


Trykk på espressoknappen.


Bland melkeskum i karamelkaffen og rør rundt. Nam.


Når man har småbarn blir alle dager perfekte med en od kopp kaffe. Selv for oss som ikke drikker sort kaffe.

Etiketter: , ,

7 Kommentarer:

Klokken 19. mars 2012 kl. 21:08 , Blogger Fargeheimen sa ...

Kaffelatte med karamellsirup er jo bare knallgodt. Eg må innom Peppes Pizza her iallefall ein gong i veka for å få meg dette. hehe

Men det må eg fordi eg ikkje får fatt i karamellsirup, men den karamellsausen du nemner, er det sånn vanleg som ein har på is?

 
Klokken 19. mars 2012 kl. 21:22 , Blogger marie sa ...

Slik vanlig man har på is, ja. Fra Freia el.

 
Klokken 19. mars 2012 kl. 21:29 , Blogger metanoia sa ...

det både ser og høres kjempegodt ut :)

 
Klokken 19. mars 2012 kl. 21:42 , Blogger KROnPRINSESSENE sa ...

Oj, noe for meg som nettopp fikk kaffemaskin med melkeskummer i hus ;)
Takk for tips!
Herlig, gul kopp.
Klem May Helen

 
Klokken 19. mars 2012 kl. 22:43 , Blogger Høytrykk sa ...

Fin kopp! Jeg drikker alltid mocca når jeg drikker melkebaserte kaffedrikker, men nå fristet det å prøve med karamell.

Fin uke til deg!

 
Klokken 19. mars 2012 kl. 22:52 , Blogger Torunn sa ...

Ååå nå fikk jeg lyst på kaffemaskin!! :)

 
Klokken 20. mars 2012 kl. 14:12 , Blogger Karianne Vikse sa ...

Såg deilig ut.
Kjekt å titte innom lokale bloggere.
Velkommen til en titt hos meg også.
Så nydelige bilder av datteren din på Cupcake kurs.
Flotte bilder du presenterer.
Ha en søt dag videre.
Mvh
Karianne

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden