torsdag 19. februar 2015

Blomsterskjulere - DIY

Jeg husker godt sytti- og åttitallets makramepotteskjulere. Hvor fasinerende flettene var. En slags hemmelighet bare noen få kunne. Dessverre har jeg ikke lært meg makrame enda. Men jeg har tenkt å lære meg det. En gang.

Inspirert av potteskjulere fra barndommen har jeg laget potteskjulere av blikkbokser og hamptråd.



Du trenger bokser (mine er mais), spiker - en stor og en liten, hammer og tau.
Slå hull øverst i boksen. Jeg har tre hull jevnt fordelt. Bruk liten spiker først,
så stor. Da blir hullene penest.

Start med nederste boksen og fest trådene inni med knuter. Fortsett videre med
boksen over. Knytt godt.
Fyll i med blomster. Jeg la litt stein i bunnen for å få tyngde på tauen.



Etiketter: ,

2 Kommentarer:

Klokken 26. februar 2015 kl. 18:22 , Blogger Mira sa ...

Så lurt! sånne vil eg også lage.
Husker godt, makrame fra den gang.
Og for noen få år siden prøvde eg meg litt, når eg når eg skulle henge opp noen planter i kjøkkenvinduet.
For selv med 32 vinduer i huset, har eg alt for liten plass til mine potteplanter.
Det går sikkert an å finne videoer på You tube.
Husker me lagde makrameugler me runde treperleøyne, og avlangt treperlenebb.
Er ikkje ugler inn igjen også?
Hade godt, Klem,

 
Klokken 28. februar 2015 kl. 15:43 , Anonymous Serina sa ...

Genialt! Mormor kunne i sin tid makramé, men det var bare hun i familien som hadde tålmodighet til å lære seg knyttekunstens hemmelighet. Jeg klarer bare å beundre på avstand i noen minutter før jeg blir distrahert ^^ Dette derimot skal jeg klare å prøve meg på.
Her er linken jeg har lagret på Hjem-skjermen:
http://websok.haugesund.folkebibl.no/cgi-bin/m?mode=login&neste=mappami
Etter første innlogging så lagrer mobilen lengste delen av brukernr. og jeg skal bare huske en pin-kode. Easy peasy.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden