søndag 13. mai 2012

Søt søtere søtest

Bær over med meg. Bloggen begynner å likne en matblogg, men siden det snart er 17. mai og jeg vet at mange fedre og mødre i vårt ganske land skal bake kake til feiring på skolen må jeg bare dele denne. Karamellkake i langpann. Søt, saftig og til å spise opp. Og lett som en plett. Og det fine er at du godt kan lage den to dager før den spises. Den blir så saftig etter en dag og to.



Karamellkake

6 kopper sukker
6 egg
6 ts vaniljesukker
6 ts bakepulver
6 ss karamellsaus
7 kopper hvetemel
450 gram smeltet margarin
4 kopper melk


Sukker og egge vispes lett sammen for hånd. Bland i resten til en seig røre. Ha i langpanne.
Stekes ved 175 grader, midt i ovnen i 30 minutter. (En kopp er ca 2 dl. Bare du bruker samme koppen på alt blir mengden rett.)


Glasur:
400 gram melis
150 gram smeltet smør
2 ss karamellsaus
4 ss kald kaffe
4 ts vaniljesukker


Bland sammen og smør på avkjølt kake.

Etiketter:

11 Kommentarer:

Klokken 13. mai 2012 kl. 18:56 , Blogger Whitebite sa ...

Ser helt fantastisk ut!
skal notere ned oppskrift med en gang.. YUMMY!!

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 19:24 , Blogger cathrine - trettien [31] sa ...

Oh my!! Nå ble eg kakesugen her! Den MÅ prøves... :)

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 19:47 , Anonymous Ellen sa ...

Mmm, den skal jeg og prøve, takk for oppskrift! Det er foressten jeg som vil følge deg på Instgram :) fruvinorum.
Ha en fiin søndag! Ellen

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 19:51 , Blogger Fjordlykke sa ...

Fantastisk! Det jeg trengte:) Oppskrift på en deilig saftig langpannekake. Har fått oppdrag til 17 mai..

Ha en fin søndag!

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 19:52 , Blogger Hobbybruket sa ...

Tusen takk for oppskriften. Alltid kjekt å prøve noen nye langpannekake oppskrifter og denne så veldig god ut. :0)

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 21:13 , Blogger Fru Fjeldhammer sa ...

Her er det 4 klasse foreldrene som må fikse 17 mai på skolen og vi må ha med 3 kaker hver, så denne skal jeg prøve! Takk for oppskrift..
klem

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 21:22 , Blogger Elisabeth sa ...

Karamellkake var en slager da jeg gikk på ungdomsskolen, bakte den ofte da.. Nå er det virkelig lenge siden sist :)

 
Klokken 13. mai 2012 kl. 23:39 , Blogger Lina sa ...

Å, no redda du meg, Marie! :) skal baka til 17.mai, og har grubla veldig på oppskrift. No har eg den i boks! :D

klem Lina

 
Klokken 14. mai 2012 kl. 20:08 , Blogger Unknown sa ...

Namnamnam, denne skal definitivt prøvast ut - i morgon! :) Den såg berre heilt fantastisk ut :)
Takk for oppskrift! :)
Mvh, KristiN

 
Klokken 15. mai 2012 kl. 14:27 , Anonymous Anonym sa ...

Hvor mye er en kopp i dine oppskrifter? 1,5 dl eller 2 del eller 2,5 dl?
Anja

 
Klokken 15. mai 2012 kl. 14:40 , Blogger marie sa ...

En kopp er 2 dl hos meg, Anja.

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden