tirsdag 6. desember 2011

6. desember - til og fra

Da jeg var barn solgte de noen søte, røde hjertepakkelapper. Jeg mener at det var til inntekt for en ideel organisasjon, men jeg er jammen meg ikke sikker. I alle fall, disse lappene var utrolig enkle og søte, syntes jeg. De siste årene har jeg sette etter dem uten hell. Mulig de er helt borte fra markedet eller jeg leter på feil steder. Lykken var derfor stor da jeg fant tre pakker på ett av høstens loppemarkeder. Til 1 krone pakken.


I går startet jeg julegaveinnpakninga og jeg ble så fornøyd med hjertene.


Det er faktisk min barnslige løkkeskrift. Jeg får visst aldri en moden håndskrift. Enten er den umoden løkke, rabletavleskrift eller trykte bokstaver.


Om noen vet hvem som solgte disse pakkelappene og om de fortsatt er i salg vil jeg gjerne vite om det. Jeg kunne tenkt meg noen flere.

Etiketter: , ,

6 Kommentarer:

Klokken 6. desember 2011 kl. 16:06 , Blogger Solveig sa ...

Hei :-)
Må bare få lov til å fortsette historien om de til og fra lappene... Mamma var i min barndom med i en organisasjon som het Lillebo`s venner. (Lillebo var som du sikkert vet en instituasjon for mennesker med ulik grad av psykisk utviklingshemming.)
Hver høst hadde mamma med ark som det var stanset ut hjerter på. Jeg samlet en gjeng venninner, og så satt vi ved kjøkkenbordet og brettet og brettet. Vi la 10 hjerter i hver pose, og stiftet de sammen. Når desember kom gikk vi og ringte på dører, og solgte hjerter til en god sak. Kan si vi følte oss VELDIG viktige siden vi hadde vært med på hele prosessen. Tror posene da også kostet kr 1 ... eller var det 5 ???
Takk for at jeg fikk mimre litt :-)

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 16:13 , Blogger Lisbeth sa ...

Disse hjertene er kjente for meg også, men jeg aner ikke hvem som lagde dem/solgte dem. Det er så koselig med ting som vekker herlige barndomsminner!

Ønsker deg en herlig og kreativ førjulstid!

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 16:43 , Blogger marie sa ...

Så moro at du forteller historien, Solveig. Jeg mintes noe om Lillebo og fikk en Mail som bekreftet det samme som du skriver.

Kan tenke det var stor stas å være med på hele prosessen.

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 18:50 , Blogger Whitebite sa ...

nydelig og enkelt.
hvorfor ikke lage dem selv?
ser ganske enkelt ut!

:)

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 19:23 , Blogger Lisette sa ...

Kjempe fine, liker at dem er røde;=) Giveaway hos meg, velkommen!

 
Klokken 6. desember 2011 kl. 20:47 , Blogger Frk.Virrum sa ...

Så fine, helt julete nok!
Ja, du..la oss bare få i bøtter og spann med masser av snø.. ;-)

Klem

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden